ایران و جهان

واکنش صهیونیست‌ها به مصوبه ضد اسرائیلی شورای حقوق بشر


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب ۲۴ نیوز، «آویو راز شستر» (Aviva Raz Shechter) نماینده اسرائیل در سازمان ملل در ژنو، مصوبه جدید شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت اقدامات تل آویو در کرانه باختری را مورد انتقاد قرار داد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در چهل‌وسومین نشست خود در ژنو، قطعنامه موسوم به «قطعنامه شهرک‌ها» را با ۳۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع تصویب کرد.

این قطعنامه که هر سال در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب شده، خواستار تحریم کسب‌وکارهای صهیونیستی است که در اراضی فلسطینی‌ها در کرانه باختری فعالیت می‌کنند و همچنین هشدار می‌دهد که افراد دخیل در این کسب‌وکارها طبق قوانین بین‌المللی مستحق جریمه هستند.

بر این اساس، این شورا چهار قطعنامه ضد اسرائیلی دیگر نیز در حمایت از فلسطینی‌ها صادر کرد که یکی از آنها محکومیت اشغال جولان سوریه توسط این رژیم بود که با ۲۶ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع تصویب شد.

دیگر قطعنامه‌ای که در این نشست تصویب شد بر حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت خود تاکید داشت. اعضای شورای حقوق بشر به این قطعنامه ۴۳ رأی مثبت و ۲ رأی ممتنع دادند.

قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل غیر الزام‌آور بوده و با وجود اینکه بارها انتقاداتی را علیه رژیم صهیونیستی مطرح کرده یا خواستار تحریم علیه آن شده، اقدام بین‌المللی در این راستا انجام نشده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا