ایران و جهان

مبارزه باتروریسم اقدامی جهانی بایدباشد/ابعادحادثه دردست بررسی است


به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درگیری رخ داده در نزدیکی مرزهای مشترک کشورمان و ترکیه بین عناصر تروریست و نیروهای نظامی ترکیه، اظهار داشت: بر اساس اخبار منتشره در رسانه‌های ترکیه در شامگاه سه شنبه سوم تیرماه میان عناصر گروهک‌های تروریستی و نیروهای نظامی ترکیه در نزدیکی مرز مشترک ایران و ترکیه درگیری مسلحانه رخ داده که در اثر آن دو نیروی مرزبانی ترکیه مجروح شدند که طبق اخبار منابع ترکیه‌ای یکی از آنها بر اثر جراحات وارده درگذشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: به استناد مرزبانی استان آذربایجان غربی در اثر این درگیری، یک گلوله خمپاره به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران اصابت نموده که خوشبختانه تلفات انسانی در بر نداشته است. ابعاد مختلف این حادثه توسط مسئولین مرزی دو کشور در دست بررسی است.

موسوی با ابراز تأسف و همدردی با آسیب دیدگان این حادثه، تردد عناصر تروریستی بین دو کشور و حمله تروریست‌ها به نیروهای مرزبانی و نظامی که منجر به شهادت آنان در جمهوری اسلامی ایران و ترکیه می‌شود را، محکوم کرد و افزود: همانطور که بارها بیان کرده ایم مبارزه با تروریسم یک اقدام جهانی باید باشد و ضروری است همه کشورها به این امر متعهد باشند و تا زمانی که حمایت‌های برخی کشورها از این تروریست‌ها ادامه داشته باشد متأسفانه شاهد جنایت‌های آنان هستیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا