ایران و جهان

فشارها بر محمود عباس برای برقراری تماس با آمریکا درباره طرح الحاق


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، وزیر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین از فشارها بر «محمود عباس» رئیس این تشکیلات برای برقراری تماس با آمریکایی‌ها در زمینه طرح الحاق کرانه باختری خبر داد.

بر اساس این گزارش، «نبیل ابوردینه» گفت: تصمیمی ملی در سطوح مختلف کمیته اجرایی و کمیته مرکزی فتح و رهبری فلسطین اتخاذ گردیده که طبق آن الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی امری غیرقابل قبول بوده و این مساله موضعی اصولی به شمار می‌رود.

وی افزود: ۱۰ روز آینده، سرنوشت ساز و مهم است. ما مطمئن نیستیم که اسرائیل و آمریکا کوتاه خواهند آمد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که الحاق کرانه باختری امری مردود تلقی شود، بنابراین گام‌های آینده به اتفاقاتی که طی ۱۰ روز آینده رخ خواهد داد، بستگی دارد.

این مقام فلسطینی همچنین از فشارهایی به عباس برای ازسرگرفتن تماس‌ها با آمریکایی‌ها خبر داده و گفت: موضع ما واضح است و آن اینکه اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است قدس روی میز مذاکره نیست، عباس نیز پاسخ داده که ترامپ روی میز مذاکره قرار ندارد.

ابوردینه ادامه داد: ما با آمریکایی‌ها به تنهایی دیدار نخواهیم کرد و جایگزینی برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۸ از جمله قدس وجود نخواهد داشت و گام‌های آینده ما نیز با این موضع و با قوانین بین المللی هماهنگ است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا