ایران و جهان

سیاست وزارت بهداشت کاهش مرگ های کرونایی است


به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان‌بابایی، در نشست مدیران حوزه سلامت خوزستان، اظهار داشت: سیاست کلی وزارسالت بهداشت کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا است. مدیران و کادر سلامت در تمامی بخش‌ها باید با تمام امکانات و بسیج همه نیروها در راستای این سیاست تلاش کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: برای این منظور و کاهش مرگ و میر ارتقا خدمات بهداشتی به‌ویژه افزایش مراکز نمونه‌گیری ۱۶ ساعته در استان، خدمات بیمارستانی و نیروی انسانی لازم است.

جان‌بابایی گفت: برای حمایت از پرسنل و پرستاران مطالبات قانونی آن‌ها را باید پرداخت کنیم. پرستارانی که در این مدت در بخش کرونا تجربه کسب کردند باید در بخش به‌کارگیری شوند؛ جابه‌جایی این نیروها می‌تواند روند درمانی بیماران کرونایی را مختل کند.

وی با اشاره به صدور مجوز استخدام نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان داشت: صدور این مجوزهای استخدام به این معنی نیست که پرستارانی که در این مدت تجربه کسب کردند جابه‌جا و از افراد جدید در بخش کرونا استفاده شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: بیمارستان‌های خوزستان باید سطح‌بندی شده و بیمارستان‌های دارای امکانات وسیع به بیماران با وضع وخیم تخصیص داده شود.

وی به مسئله ارجاع سریع بیماران دارای وضعیت وخیم به بیمارستان‌های مشخص و دارای امکانات گفت: ارجاعات بیماران باید صورت گیرد، به‌ویژه در شهرستان‌ها باید این ارجاع سریع انجام شود.

معاون وزیر بهداشت با تاکید براینکه تجهیزات مورد نیاز خوزستان تأمین می‌شود، بیان داشت: زیرساخت‌های حوزه سلامت استان ضعیف است و از طرفی کرونا در این استان در اوج است، بنابراین وزارت دنبال تجهیز حوزه سلامت استان است.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی نباید از پذیرش بیماران بدحال امتناع کنند. حتماً بیماران بدحال را مورد پذیرش قرار دهند به ویژه در شهرستان‌ها اگر امکانات درمانی مناسب نیست حتماً به مرکز استان ارجاع صورت گیرد. دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز باید سایر دانشگاه‌های استان را هم پشتیبانی کند.

جان‌بابایی گفت: هنوز هیچ مطالعه دقیق با خروجی مشخص در دنیا درباره کرونا صورت نگرفته است. حداقل تا پایان سال با کرونا روبه‌رو هستیم.

معاون وزیر بهداشت بیان داشت: تا پایان سال در تلاش هستیم تا پروژه‌های نیمه‌کاره خوزستان را با سرعت به پایان برسانیم.

وی گفت: اکنون نحوه و میزان خدمات ارائه شده در استان مطلوب و نسبت به ماه‌های پیش ارتقا یافته است. مردم لازم است قرنطینه را رعایت کرده و از حضور در تجمعات پرهیز کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا