ایران و جهان

«سلامت جامعه» خط قرمز فعالیت مراکز هنری/ارشاد تابع ستاد کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه اول تیرماه طبق آخرین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، روز پایان تعطیلی ۴ ماهه مراکز فرهنگی و هنری در کشور است؛ تعطیلاتی که در حوزه هنر سالن‌های تئاتر، کنسرت موسیقی و سینما را در رکود کامل فروبرده بود و حالا بازگشت فعالیت هرکدام به وضعیت عادی و مهم‌تر از آن، ترغیب مخاطبان به حضور در آن‌ها تبدیل به یک چالش جدی شده است.

بازگشایی سینماها بدون راه‌یابی فیلم تازه به چرخه اکران رقم خورده است، بازگشایی سالن‌های تئاتر محدود به چند اجرا شده و بسیاری از مراکز شناخته‌شده برای امروز هیچ نمایشی روی صحنه نخواهند برد، کنسرت‌های موسیقی هم که همچنان در وضعیت تعطیل قرار دارد و هنوز اطلاع‌رسانی درباره هیچ اجرای تازه‌ای صورت نگرفته است. در چنین شرایطی زمزمه اوج‌گیری مجدد موج ابتلاء به ویروس کرونا و طرح برخی هشدارها در زمینه لزوم بازگشت محدودیت‌ها، نگرانی‌ها را دوچندان کرده است. در این شرایط آیا امروز را می‌توان به‌معنای واقعی روز پایان تعطیلی مراکز هنری و بازگشت فعالیت‌ها و رویدادها به روال عادی دانست؟

بازگشایی منوط به حفظ سلامت جامعه

همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این نگرانی‌ها پیرامون از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری شامل سینما، تئاتر، موسیقی و مراکز مرتبط با این فعالیت‌ها، به خبرنگار مهر گفت: اطلاعیه منتشرشده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بازگشایی مجدد مراکز فرهنگی و هنری بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا شکل گرفت که در آن اطلاعیه چند پیش شرط وجود داشت مبنی بر اینکه این بازگشایی تا زمانی است که سلامت جامعه به خطر نیفتد.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هر وضعیتی که باعث ایجاد شرایط بحرانی شود، بر این ابلاغیه و ابلاغیه‌های دیگر ستاد تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد تأکید کرد: تا زمانی که شرایط پایدار و مورد تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و خطری احساس نشود، طبق اطلاعیه منتشرشده قبلی، کلیه مراکز فرهنگی و هنری فعال خواهند بود.

برای تصمیم‌گیری درباره بازگشت محدودیت‌ها ذی‌صلاح نیستیم

امیرزاده در پاسخ به برخی منتقدان بازگشایی مراکز هنری در مقطع کنونی با توجه به موج تازه شیوع ویروس کرونا هم گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصمیم‌گیری درباره از سرگیری محدودیت‌ها مرجع ذی‌صلاحی نیستیم. کمااینکه در حال حاضر رستوران‌ها و فضاهای ورزشی که طبیعتاً پرخطرتر از مراکز فرهنگی و هنری هستند، بر اساس پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده‌اند.

وی در عین حال تأکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در زمینه بازگشت محدودیت‌ها و یا ادامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، به طور کامل تابع تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی کرونا هستیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا