ایران و جهان

حضور جدی بازارساز در بازار ارز/ عرضه ۱۱۵ میلیون دلار اسکناس


به گزارش خبرنگار مهر، روند کاهشی قیمت ارز در معاملات بازار امروز هم ادامه یافت تا جایی که آخرین قیمت معامله دلار به ۱۸,۴۵۰ تومان رسید. نرخ ارز با یک حرکت آرام همچنان در حال کاهش است، عرضه‌های سنگین همچنان ادامه داشته و تمام تقاضاهای بازار پوشش داده می‌شود.

اطلاعات دریافتی از جریان معاملات بازار ارز در نیمه روز شنبه، هفتم تیرماه، گویای آن است که در بازار متشکل ارزی که بصورت آزمایشی در حال فعالیت است، حدود ۱۱۵ میلیون دلار به نرخ ۱۸,۴۵۰ تومان به صورت اسکناس عرضه شده است و تاکنون نیز حدود ۲.۱ میلیون دلار آن معامله شده است. همچنین حدود ۲.۵ میلیون یورو اسکناس به نرخ ۲۰,۷۵۰ تومان عرضه شده که تاکنون فقط حدود ۱۵۰ هزار یورو به فروش رسیده است.

خوشبختانه می‌توان به روند کاهشی اقدامات بازارساز در دو روز گذشته امیدوار بود و نتیجه گرفت که مقاومت بازار شکسته شده و نرخ ارز در سراشیبی کاهشی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌های سامانه نیما، در روز جاری (۱۳۹۹.۴.۷) تا ساعت ۱۵، معادل ۱۰۶ میلیون یورو در قالب انواع ارز در این سامانه عرضه شده است.

از این مبلغ معادل ۴۳ میلیون یورو فروش رفته و تقاضایی برای معادل ۶۳ میلیون یورو باقیمانده وجود نداشته است.

بر این اساس معاملات انجام شده طی روز جاری معادل هر یورو ۱۸.۵۰۰ و هر دلار ۱۶.۳۰۰ صورت گرفته است و قیمتها در سامانه نیما اندکی کاهشی بوده است.

بدین ترتیب طی روز جاری تقاضاهای واقعی ارز پوشش داده شده و شاهد مازاد عرضه در سامانه نیما بوده ایم.

گفتنی است سامانه نیما محل اصلی تأمین ارز کالاهای وارداتی به کشور و بازار میان صادرکنندگان و واردکنندگان است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا