ایران و جهان

تمدید تحریم هایی اروپایی به موازات قانون سزار جنایت ضد بشری است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «حسام الدین آلا» نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گفت: اقدام اتحادیه اروپا در تمدید اقدامات اقتصادی یک جانبه علیه سوریه همزمان با شیوع ویروس کرونا و اجرای قانون آمریکایی موسوم به «سزار» رفتاری است که به سطح جنایت علیه بشریت رسیده است.

وی افزود: کشورهای غربی همزمان با اعمال تحریم اقتصادی علیه ملت سوریه، برای اوضاع انسانی در مناطق حضور گروه‌های تروریستی اشک می‌ریزند که یک اقدام ریاکارانه به شمار می‌رود. آمریکا به رنج‌های ملت سوریه و طولانی‌تر بحران انسانی آن مباهات می‌کند و برای محروم کردن سوریه از منابع اقتصادی خود به سرقت نفت و آتش زدن محصولات کشاورزی آن دست می‌زند.

حسام الدین آلا تاکید کرد: حل بحران‌هایی که ملت سوریه با آن مواجه است از طریق برگزاری کنفرانس‌هایی بدون حضور دولت سوریه یا اعمال فشار علیه سازمان ملل و ایجاد موانع در مسیر بازسازی و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق حضور گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب و محروم کردن اغلب ملت سوریه از آن، امکان پذیر نیست.

وی به اقدامات آمریکا علیه وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت واشنگتن از شبه نظامیان جدایی طلب در شمال شرقی سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی در التنف و الرکبان اشاره کرد.

حسام الدین آلا ادامه داد: مسئولیت حمایت از تلاش‌های دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم و اشغالگران و دفاع از اراضی و شهروندان خود بر دوش جامعه بین الملی است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا