ایران و جهان

ترویج کنندگان خلع سلاح مقاومت لبنان از آمریکا دستور می‌گیرند


خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل: دشمن صهیونیستی تلاش دارد میان صفوف مقاومت فتنه انگیزی کند و در این خصوص به تحولات داخلی و اقتصادی لبنان در سایه تحریم‌های آمریکا دل خوش کرده است.

اما آنچه که صهیونیست‌ها نسبت به آن بی توجه هستند این نکته است که کشورهای محور مقاومت و جنبش‌های مقاومت و در رأس آنها لبنان می‌توانند با هوشیاری مردم خود در سایه اتحاد ملی بر تمام مشکلات و بحران‌ها و فتنه انگیزی‌های غلبه کنند.

در همین راستا خبرنگار مهر مصاحبه‌ای انجام داده با «محمد صالح الموعد» سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در لبنان و خارج که مشروح آن در ادامه می‌آید.

نظر شما در خصوص توهین صورت گرفته به آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی از سوی روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط چیست؟

ما هرگونه توهین علیه شخصیت‌ها و مراجع هر دین و مذهبی را محکوم می‌کنیم چرا که معتقدیم این اقدام به نفع پروژه‌های صهیونیستی آمریکایی و در راستای فتنه انگیزی در منطقه با هدف تجزیه آن و تبدیل کردن آن به بخش‌های کوچک که با یکدیگر درگیر هستند است. این اقدامات با کمک کسانی صورت می‌گیرد که خواهان عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند.

صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند در منطقه ما با هدف طولانی کردن عمر رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و حمایت از این رژیم فتنه انگیزی کنند ما نسبت به قرار گرفتن در فتنه‌هایی که دشمنان امت اسلامی ایجاد می‌کنند هشدار داده و در عین حال می‌خواهیم که عقلای امت، برای کنار زدن این توهین‌های مشکوک از طریق محکوم کردن آنها و هشدار دادن به کسانی که با آتش طایفه گرایی تحت لوای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بازی می‌کنند وارد عمل شوند. صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند تخم فتنه را در منطقه ما با هدف طولانی کردن عمر رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و حمایت از این رژیم بکارند.

آنها می‌خواهند مناطق باقی مانده از خاک فلسطین را در کرانه باختری و رود اردن و قدس و تمام کشورهای عربی اشغال شده از جمله بلندی‌های جولان سوریه و مزارع شبعا تحت عنوان اجرای معامله قرن به اراضی اشغالی الحاق کنند اما این طرح به یاری خدا از طریق قهرمانان مقاومت که همواره در کمین دشمن هستند خنثی می‌شود.

نظر شما در خصوص فشارهایی که از سوی آمریکا علیه لبنان با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد چیست؟

طبیعتاً آمریکا به هیچ عنوان نمی‌خواهد گروهی وجود داشته باشد که به رژیم صهیونیستی نه بگوید. امروزه، مقاومت در چشم آمریکا به مثابه نوک پیکان است به همین دلیل تلاش می‌کند آن را هدف قرار بگیرد، البته چندین بار این اقدام را انجام داده اما هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی و هم کسانی که حول محور آنها می‌چرخند شکست خورده‌اند.

لبنان امروزه به مقاومت و سلاح حزب الله نیاز دارد و تلاش‌های «دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت برای فتنه انگیزی طایفه‌ای شکست خورده است. امروزه نبرد در لبنان به محاصره اقتصادی تبدیل شده است و برخی طرف‌های مزدور تلاش می‌کنند دیگران را علیه مقاومت بشورانند. آنها با یک مشت پول می‌توانند مردم را علیه سلاح مقاومت و سلاح حزب‌الله تحریک کنند اما ما با صراحت اعلام می‌کنیم که سلاح مقاومت، دشمن صهیونیستی را هدف قرار گرفته است.

مقاومت لبنان به اذعان همگان، همواره تلاش کرده با تمام گروه‌ها در کشور هماهنگ باشد و به هیچ عنوان در امور داخلی دولت مداخله نکرده بلکه در راستای کمک کردن به تقویت ثبات لبنان قدم بردارد. مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که اگر فکر تجاوز به این کشور به سرش زد با واکنش قدرتمند نیروهای مقاومت رو به رو خواهد شد.

مقاومت برای حمایت لبنان و ارتش و نیروهای امنیتی این کشور تلاش می‌کند و کسانی که خواهان خلع سلاح حزب‌الله هستند از سفارت آمریکا دستور می‌گیرند. آمریکا از برخی افراد ضعیف‌النفس برای منتقل کردن نظرات خود استفاده می‌کند.

ایران که در رأس محور مقاومت قرار دارد با وجود تحریم‌های اعمال شده، همواره تلاش می‌کند تا آنچه که دارد با دیگر کشورهای ضد رژیم صهیونیستی قسمت کند کمک‌های ایران به لبنان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران همواره در تمام زمینه‌ها به لبنان کمک کرده و همچنان کمک می‌کند و اگر امکانش را داشت بیش از این کمک می‌کرد اما برخی گروه‌های لبنانی در مسیر این کمک‌ها مانع تراشی می‌کنند.

ایران با وجود تحریم‌های اعمال شده بر این کشور از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی در سایه حضور ایران در رأس محور مقاومت، همواره تلاش می‌کند تا آنچه که دارد با دیگر کشورهای ضد رژیم صهیونیستی قسمت کند.

امروزه تنها دلیل آنچه که در منطقه می‌گذرد و مشکلات محور مقاومت و در رأس آن جمهوری اسلامی ایران این است که مقابل نقشه‌های استعماری رژیم صهیونیستی ایستاده است. ما باید مقاومت خود را حفظ کرده و در برابر آمریکا و محور آن و کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند سر تسلیم فرود نیاوریم. تمام کشورهای عربی و اسلامی باید برای آزاد سازی سرزمین فلسطین تلاش کنند و هر کس از این مسیر منحرف شود مزدور و خائن است. کمک‌های ایران به لبنان، فلسطین، یمن و تمام کشورهای تحت محاصره نهایت ایثار بوده و ملت لبنان قدردان این فداکاری‌ها است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا