ایران و جهان

برنامه مجلس برای مبارزه با رانت‌ و تبعیض در کمیسیون‌های تخصصی


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس در سه رشته توئیت به تشریح برنامه مجلس یازدهم شورای اسلامی برای مبارزه با تبعیض و رانت‌های همیشگی در حوزه کمیسیون‌های مجلس پرداخت.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم اولین گام‌های ضد تبعیض و رانت‌های همیشگی در مورد کمیسیون‌ها برداشته شده است، نوشت: اعضای کمیسیون‌ها بر اساس «قاعده‌های روشن، امتیازبندی مبتنی بر صلاحیت‌ها و سوابق» انتخاب شدند و ارتباطات فردی و لابی‌ها کم تأثیر شد.

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس با تاکید بر اینکه جایگاه مهم دبیری کمیسیون متحول شده است، تاکید کرد: این جایگاه پیش از این به علت دسترسی به اطلاعات خاص کمیسیون‌ها و توانایی تأثیرگذاری بر طرح‌ها و لوایح، موقعیتی کاملاً رانتی بوده است. افرادی با استفاده از رابطه‌ها، مدت‌ها در این پست‌ها مشغول به کار بوده و قدرت عجیبی پیدا کرده بودند.

احدیان در پایان مطلب خود آورده است: مقرر شده است برای اولین بار همه این افراد کنار گذاشته شوند و از میان تمامی چند صد پرسنل متخصص و باتجربه مجلس بر اساس آزمون‌های تخصصی، دبیران جدید انتخاب شوند تا یکی از گلوگاه‌های فساد و زد و بند از بین برود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا