ایران و جهان

ایران مبارزه هوشمندی با مافیای مواد مخدر دارد


به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: دیروز (جمعه ۶ تیرماه)، روز بین‌المللی سازمان ملل علیه سوءمصرف و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر بود. به همین منظور، مراسم گرامی‌داشتی نیز با حضور مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل و سفرا و نمایندگان مقیم وین برگزار شد.

وی ادامه داد: اینجانب طی سخنانی با ابراز تاسف از اینکه علی‌رغم تدابیر اتخاذ شده توسط جامعه بین‌المللی، جهان کماکان با مشکلات فزاینده مواد مخدر روبرو بوده و مصرف مواد مخدر در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است، به دستاوردهای ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کردم و گفتم: «در طول چهار دهه گذشته، ایران متحمل خسارات مالی و انسانی جبران ناپذیری در مقابله با عرضه و کاهش تقاضا شده است. در سال ۱۳۹۸، ایران ۳۰ شهید و مجروح را طی ۲۳۱۹ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تقدیم کرد که منجر به انهدام ۱۸۸۶ شبکه بین‌المللی و داخلی فعال و ضبط بیش از ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر و روانگردان، از جمله ۴۷ تن هروئین و مرفین و ۱۷ تن مت آمفتامین، شد. این میزان کشفیات، افزایش قریب به ۲۰ درصدی را در حجم کشفیات نسبت به قبل نشان می‌دهد که یک دستاورد بی‌سابقه در تاریخ ایران و جهان است».

نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سیاست ایران در حوزه مواد مخدر صرفاً بر مبارزه استوار نیست، بلکه درمان و پیشگیری نیز دو اصل اعمالی دیگر هستند. در همین زمینه گفتم: «ایران رویکرد متوازنی در حوزه مواد مخدر دارد و ضمن انجام یک مقابله هوشمند علیه مافیای مواد مخدر، طرح‌ها و سیاست‌های کاهش تقاضا را نیز با هدف به حداقل رساندن پیامدهای منفی سوء مصرف مواد مخدر و ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد یک جامعه رها از سوء مصرف مواد مخدر، در دستورکار خود قرار داده است. در همین چارچوب، در سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بیش از ۹ هزار مرکز، خدمات درمانی و کاهش آسیب دریافت کرده‌اند».


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا