ایران و جهان

اعدام ها در بحرین رنگ و بوی سیاسی دارند


خبرگزاری مهر – سرویس بین الملل: به تازگی موج جدیدی از اعدام‌ها در بحرین به راه افتاده که مشخصاً نیروهای انقلابی این کشور را هدف قرار داده است به طوریکه اخیراً دیوان عالی بحرین وابسته به رژیم آل خلیفه احکام اعدام علیه جوانان شیعی را تأیید کرده است. بدین ترتیب، حکم اعدام «زُهیر ابراهیم جاسم عبدالله» توسط دیوان عالی بحرین تأیید شده است.

حکم اعدام این جوان ۳۵ ساله شیعی به بهانه مشارکت در اقدامات تروریستی صادر شده است. بلافاصله پس از تأیید حکم مذکور، دیوان عالی بحرین حکم جوان دیگری به نام «حسین عبدالله خلیل راشد» را تأیید کرد.اکنون اجرای این احکام تنها نیازمند امضای پادشاه بحرین است. البته بدیهی است که احکام مذکور توسط «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین تأیید خواهند شد.

در همین راستا راشد الراشد یکی از معارضان بحرینی در گفتگو با خبرگزاری مهر خاطر نشان کرد که تمام اقشار ملت بحرین شدیداً این احکام اعدام را که به بهانه‌های سیاسی صادر شده محکوم می‌کنند و آن را جنایتی شنیع علیه انسانیت می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: احکام اعدامی که اخیراً صادر شده کاملاً با سیاست‌های رژیم سرکوبگر آل خلیفه و بستن دهان مخالفان در سایه حمایت‌های بین المللی هماهنگ و هم سو است. جامعه بین الملل توجهی به جنایات رژیم آل خلیفه علیه ملت بحرین ندارد همچنان که توجهی به اوضاع یمن و تجاوز به این کشور ندارد. ائتلاف متجاوز سعودی طی ۵ سال بدون هیچ دلیل اخلاقی، اقدام به حمله به ملت یمن کرده و در این مسیر از حمایت‌های بین المللی برخوردار است.

راشد الراشد اظهار داشت: ماهیت این اعدام‌ها بر پایه و اساس مسائل سیاسی بنا شده و یک رژیم مانند رژیم آل خلیفه که نامشروع است از روش‌هایی مانند اعدام برای صحبت کردن با مخالفان و ملت بحرین استفاده می‌کند و کارنامه سیاه خود را بیش از پیش با ارتکاب جنایات بزرگ علیه ملت بحرین سنگین می‌کند.

وی در خصوص دلایل سکوت کشورهای عربی در برابر آنچه که در بحرین و عربستان رخ می‌دهد گفت: اکثر کشورهای عربی در برابر جنایات عربستان و بحرین و سرکوب مخالفان در این کشورها ساکت هستند چرا که رژیم‌های حاکم بر این کشورها دیکتاتور و استبدادی و دنباله رو استکبار جهانی است. سکوت این کشورها، دفاع از ماهیت رژیم‌های استبدادی بوده و آنها از جنایات یکدیگر حمایت می‌کنند.

این فعال بحرینی خاطر نشان کرد: بحرین شاهد حاکمیت بدترین نوع از این رژیم‌ها است به طوریکه یک خاندان قدرت را به صورت مطلق در دست گرفته و تمام پست‌ها و وزارت خانه‌های کلیدی را در دست دارد. با وجود این اوضاع، شاهد یک بیداری روز افزون در جهان عرب و اسلام و مقاومت در برابر رژیم‌های نامشروع و مستبد هستیم.

وی هم چنین افزود: انقلاب‌های عربی اخیر باعث شد یک فرهنگ و بیداری مدرنی در جهان عرب و اسلام به وجود آید. یک مسأله محوری و اساسی و استراتژیک نیز وجود دارد و آن همان تأثیر پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف بر اعتماد به نفس مردم کشورهای عربی و اسلامی که تحت هیمنه استکبار جهانی قرار دارند است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا