ایران و جهان

آمریکا در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم داشته باشد


به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش سالانه کشوری تروریسم از سوی رژیم آمریکا،گفت: جمهوری اسلامی ایران گزارش سالانه کشوری تروریسم آمریکا را بدلیل فرافکنی آشکار، بی صداقتی محض و معیارهای دوگانه این رژیم در  مبارزه با تروریسم کاملاً مردود و محکوم می داند.

وی اضافه کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین حامی تروریسم دولتی و حامی اصلی رژیم متجاوز و اشغالگر صهیونیستی در جایگاهی نیست که داعیه مقابله با تروریسم و قضاوت در این زمینه را داشته باشد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تاریخ چند دهه اخیر به وضوح نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا حتی به اذعان برخی مقامات آمریکایی در ایجاد برخی گروه‌های تروریستی نقش داشته و یا از این گروه ها و اقدامات تروریستی آنها حمایت کرده است خاطر نشان کرد: ترامپ نیز در مبارزات انتخاباتی صریحا اعتراف کرد که دولت‌های قبلی آمریکا داعش و گروه‌های تروریستی دیگر را بوجود آوردند.
 
موسوی در ادامه اقدام بزدلانه و تروریستی رژیم آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم را نمونه بارزی از جنایات تروریستی رژیم آمریکا دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی اقدامات تروریستی که عموما با حمایت مستقیم و غیر مستقیم  دولت آمریکا انجام پذیرفت و با بیش از ۱۷ هزار شهیدی که در این راه تقدیم کرده است همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم در سطح جهانی و منطقه ای قرار دارد.

وی در پایان از اعمال تحریم های یکجانبه و تروریسم اقتصادی و تروریسم پزشکی رژیم آمریکا علیه مردم ایران نیز به عنوان جدیدترین نمونه اقدامات تروریستی رژیم آمریکا علیه ملت های مستقل جهان یاد کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا