ایران و جهان

هدف از قانون قیصر جلوگیری از بازیابی نقش محوری سوریه در منطقه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، رئیس پارلمان لبنان درباره فشارها به این کشور بویژه با توجه به تحولات منطقه و خصوصاً معامله قرن و قانون قیصر در مورد سوریه گفت: در چنین روزهایی از سال ۱۹۸۲، لبنان و بیروت در برابر تجاوز اسرائیل مقاومت کردند و پرچم سفید را بالا نگرفتند و همه لبنانی‌ها پیروز شدند.

«نبیه بری»، افزود: امروز هم نگرانی خود را در مورد اینکه با شرایط مشابهی مواجه هستیم مخفی نمی‌کنم. شرایطی که می‌خواهد لبنان را ساقط کرده و با سلاح‌های مختلف که هرچند ظریف به نظر برسد اما مرگ حتمی با خود دارد، مورد حمله قرار دهد.

رئیس پارلمان لبنان همچنین اظهار داشت که این کشور در مقابل چالشی ماهیتی قرار دارد که نجاتش مرهون همکاری تمام گروه‌های سیاسی و هوشیاری آنها نسبت به پایبندی به گفتگو است.

نبیه بری درباره اوضاع منطقه و قانون قیصر درباره سوریه هم گفت: هدف از قانون قیصر ساقط کردن و در تنگنا قرار دادن سوریه از لحاظ اقتصادی و مالی و عاجز کردن این کشور از بازیابی نقش محوری سوریه در منطقه است و با همه این جزئیات قانون سزار دامنه جغرافیایی پیرامون سوریه را هم در برمی‌گیرد که شامل لبنان، اردن و عراق است.

وی افزود: موضع اصولی ما در جنبش امل پیرامون این قانون موضع یک متحد وفادار نسبت به کسی است که در شرایط سخت کنار لبنان و مقاومت بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا