ایران و جهان

یمن در برابر کرونا بی سلاح است/ مراکز درمانی نابود شده‌اند


به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مطلبی با عنوان «یمن در برابر کرونا بدون سلاح است»، آورده است: یمنی که از پنج سال قبل درگیر جنگ است در حال حاضر خود را در برابر کرونا می بیند اما وضعیت نظام بهداشتی که جنگ آنرا ویران کرد خطر بروز فاجعه بهداشتی را موجب می‌شود.

این رسانه اروپایی می‌نویسد: «تیری دران» مسئول سازمان پزشکان بدون مرز در جنوب یمن اوضاع در جنوب این کشور را بسیار بد توصیف می‌کند و می‌افزاید: مرکز درمانی که سازمان پزشکان بدون مرز از هشتم ماه مه گذشته دایر کرده و ۱۵۰ بیمار کرونایی را پذیرش کرده و ۵۰ مورد مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده است. بیماران معمولاً خیلی دیر به مرکز می رسند و سن آنها هم بالای ۵۵ سال است.

لیبراسیون در ادامه نوشت: سازمان بین المللی حمایت از کودکان از ۳۸۵ مورد فوتی در شهر عدن در جنوب یمن ناشی از کرونا در فاصله ۷ تا ۱۴ ماه مه گذشته خبر داده است.

این رسانه تاکید می‌کند: یمن توان مقابله با کرونا را ندارد زیرا نظام بهداشتی به علت جنگ نابود شده است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ویران شده یا به شدت آسیب دیده اند. یمن از نبود کادر درمانی رنج می‌برد و همچنین تجهیزات اساسی از جمله دستگاه‌های تنفس مصنوعی و کپسول‌های اکسیژن ندارد.

لیبراسیون با اشاره به تداوم جنگ در یمن می‌نویسد: تلاش‌های سازمان ملل طی دو سال گذشته راه به جایی نبرده است. توافق استکهلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۸ گام اولیه مهمی بود و زمینه برای کمک‌های بشردوستانه فراهم آورد اما این توافقات با نبردهای جدید از بین می‌روند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا