ایران و جهان

گردهمایی گسترده معترضان در مقابل سفارت آمریکا در آتن


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی قتل فجیع «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس این کشور، گروهی از معترضان در یونان در واکنش به این جنایت نژادپرستانه در مقابل محوطه سفارت آمریکا در شهر آتن تجمع کردند.

بنا به گفته شاهدان عینی از جمله خبرنگاران رویترز، تظاهرکنندگان اشیا آتش زایی را به سمت سفارتخانه آمریکا پرتاب کردند. گفته می‌شود که ساختمان سفارت با خودروهای پلیس حراست می‌شود.

همچنین تظاهرکنندگان بنرهایی در دست داشتند که بر روی آن این عبارت نقش بسته بود: «جان سیاهپوستان نیز ارزشمند است» و «من نمی‌توانم نفس بکشم». منابع پلیس تخمین زدند که شمار معترضان بیش از سه هزار تن بودند.

به گزارش مهر، اعتراض‌های سراسری آمریکا که برخورد خونین نیروهای نظامی و پلیس این کشور با سیل معترضان به بی عدالتی و نژادپرستی را در پی داشته، روز چهارشنبه وارد نهمین روز خود شد و تا کنون دست کم ۱۳ کشته بر جای گذاشته است.

درحالیکه این اعتراضات از شهر مینیاپولیس آغاز و به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد، اکنون با تشدید درگیری میان پلیس و مردم مقررات منع آمد و شد تقریباً در تمامی شهرها اعمال شده است.

شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا علیرغم اجرای قوانین منع آمد و شد همچنان شاهد حضور گسترده معترضان به کشته شدن جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس است. در برخی از ایالت‌ها مانند نیویورک چندین مورد غارت مغازه‌ها و بازداشت معترضان نیز مخصوصاً پس از ساعت منع تردد در شهرهای مختلف گزارش شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا