ایران و جهان

کاخ‌ سفید شرکت‌ها را پیرامون همکاری با کشتیرانی ایران تهدید کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری تلاش کرد شرکت‌ها و کشورها را بابت احتمال همکاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تهدید کند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در این پیام ادعا کرده است: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پشتیبان برنامه‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و نظامی ایران است!

این نهاد آمریکائی در ادامه می‌افزاید: تجارت با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران الان با خطر مواجه شدن با تحریم‌های اشاعه تسلیحات کشتار جمعی همراه است. تا زمانیکه ایران دست از تهدید صلح و امنیت بین‌المللی برندارد فشار حداکثری علیه این کشور ادامه خواهد داشت.

این در حالیست که در ۲۰ جولای سال ۲۰۱۵، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ۲۲۳۱ را در حمایت از برجام تصویب کرد.

گفتنی است، به دنبال خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران پس از صبر راهبردی یک ساله خود اعلام کرد که در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف‌های اروپائی توافق هسته‌ای، به صورت تدریجی و بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۷ برجام به کاهش تعهدات خود در این توافق روی می‌آورد.

شایان ذکر است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون ۱۵ بار بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصریح کرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا