ایران و جهان

چرا فدراسیون فوتبال مجمع را در جریان پیش نویس اساسنامه نگذاشت؟


سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پاسخ نامه فیفا به پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و تهدید به تعلیق در صورت عدم اصلاح این پیش نویس گفت: پرسش من این است که چرا اعضای مجمع در جریان پیش نویس اساسنامه نیستند و این پیش نویس بدون اطلاع مجمع به فیفا ارسال شد؟ در مجمع فدراسیون فوتبال هستند افراد متخصص و تحصیلکرده ای که شاید اگر از آنها کمک خواسته می‌شد می‌توانستند کمک کنند و این اتفاقات نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: چهار ماه پیش که حقایق را درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح می‌کردم می‌گفتند آذری دنبال موج سواری است و مقابل فدراسیون جبهه گرفته است ولی چیزی جز حقیقت نمی‌گفتم. تفاوت من با بعضی از مدیران فدراسیون این بود که مطالعه‌ام بیشتر بود و قوانین را بیشتر می‌دانستم. آن موقع من ۳۰ ایراد به اساسنامه گرفتم و حالا گویا فیفا ۸۰ ایراد را مطرح کرده است.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال تاکید کرد: خیر و صلاح فدراسیون را می‌خواستیم ولی دوست نداشتند حرفمان را گوش کنند. ظاهراً فدراسیون نیازی به کمک اعضای مجمع ندارد. با حضور مهدی محمدنبی در پست دبیر کلی انتظار می‌رفت شرایط تغییر کند چون او از مدیران باتجربه فوتبال است ولی الان فیفا محترمانه دم از تعلیق فوتبال ایران می‌زند. آقایانی که در فدراسیون فوتبال دنبال «شاخ و شانه کشیدن» بودند حالا پاسخگو باشند.

آذری تصریح کرد: در شرایطی که فوتبال به هم ریخته است و تمام باشگاه‌ها و مربیان و بازیکنان مقابل هم قرار گرفته‌اند مدیران فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشند. قرار بود کمیته تدوین مقررات فدراسیون بعد از تهیه پیش نویس اساسنامه آن را به اعضای مجمع بدهد ولی اقدام فدراسیون نشان می‌دهد به اعضای مجمع اعتقادی ندارد و برای آنها احترامی قاءل نیست.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که چرا فدراسیون اساسنامه‌ای که با حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون آسیا تدوین شد را اجرایی نمی‌کند؟ گفت: این سوال را باید از هیات رییسه بپرسید. ما نباید جوابگو باشیم. چرا هیات رییسه فدراسیون خودش را پنهان می‌کند؟ ما دوست شما هستیم و در همین فوتبال زحمت می کشیم. مجمع دست یاری به سمت شما بلند کرد اما شما خودتان را «علامه دهر» می‌دانید. حل این مشکل روش دارد و می‌توان آن‌را مدیریت کرد ولی گویا فدراسیون خودش را بی نیاز از کمک می‌داند. به قول معروف «بی پیر مرو به زندگانی هرچند سکندر زمانی».


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا