ایران و جهان

واکنش رئیس پارلمان ونزوئلا به ورود نفتکشهای ایرانی


به گزارش خبرگزاری مهر، «دیوسدادو کابلو»، رئیس پارلمان ونزوئلا با استقبال از رسیدن نفتکش‌های ایرانی به آب‌های کشورش گفت ایران و ونزوئلا هر دو از سوی امپریالیسم هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در این پیام که رئیس پارلمان ونزوئلا در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرده، تاکید شده که دو کشور برای عزت و استقلال متحد شده‌اند.

این مقام ونزوئلایی در عین حال تاکید کرد که مخالفان و دشمنان توان تحمل این اتحاد را ندارند. وی در ادامه گفت: ما پیروز خواهیم شد.

روز گذشته نخستین نفتکش ایرانی به نام «فورچون» وارد آب‌های ونزوئلا شده بود و با اسکورت ناوهای جنگی ونزوئلا در یکی از بنادر این کشور پهلوگیری کرد.

ورود نفتکش‌های سوخت ایران به ونزوئلا در شرایطی است که پیشتر آمریکا در رویکردی خصمانه مدعی جلوگیری از ورود نفتکش‌های ایرانی شده بود.

شب گذشته نیز «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا پس از ورود اولین محموله سوخت ایران از حمایت‌های ایران قدردانی کرد و گفت: ایران و ونزوئلا هر دو خواهان صلح هستند و از حق تجارت آزادانه در دریاهای آزاد برخورداریم.

وی همچنین از ایران و ونزوئلا به عنوان مردمی انقلابی یاد کرد که هرگز در مقابل «امپراطوری آمریکا» به زانو در نخواهند آمد.

مادورو در عین حال ورود اولین کشتی حامل سوخت متعلق به ایران به ونزوئلا را ثمره امضای توافق جامع همکاری بین تهران و کاراکاس عنوان کرد.

امروز همچنین دومین نفتکش ایرانی که صبح امروز وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شده بود، به نزدیکی سواحل ونزوئلا رسید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا