ایران و جهان

هروئین تزریقی و کراک در ایران به خوبی کنترل شد


به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین یاوری معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه امشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: برخی رفتارها و صحبت‌ها در خصوص مثلاً عدم ابتلای معتادان به کرونا کار مافیا است تا بتوانند راحت تر مواد مخدر خود را بیشتر بفروشند، بر اساس یافته‌های بین‌المللی ۲.۳ درصد افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، فوت می‌کنند. این عدد در بین معتادان ۶.۳ است و اگر معتادان کرونا بگیرند وضعیت بدتری دارند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی فقر، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، مواد مخدر و آلودگی محیط زیست را جزو چهار اولویت مهم خود می‌داند، حشیش بیشترین مصرف را در جهان دارد؛ ما همسایه بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر هستیم و این کشورها برای اینکه بتوانند جنس خود را بفروشند از تمامی شایعات و تبلیغات استفاده کنند.

یاوری بیان کرد: همین ماده مخدر گل را با اسم جدیدی به بازار ارائه کردند و در اکثر موارد هم هدفشان قشر دانشجو و جوان بود و مانند دیگر فریب‌ها برای این ماده مخدر گفتند که این ماده اعتیادآور نیست در صورتی که گل به شدت اعتیادآور است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر برای چهار گروه دانش آموزان، دانشجویان، محیط‌های کار و خانه برنامه دارد تا بتواند از کودکی به کودک گفته شود که قدرت نه گفتن را داشته باشد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: دو ماده مخدر در ایران به خوبی کنترل شد، یکی هروئین تزریقی بود و یکی هم ماده مخدر کراک بود، این ۲ ماده را توانستیم با قدرت رسانه‌ای کنترل کنیم و یک ترس همگانی از استفاده این مواد مخدر در بین مردم ایجاد شد و در نتیجه میزان استفاده از آن هم کاهش پیدا کرد.

به گفته وی نرخ شیوع اعتیاد در جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال کشور، ۵.۴ درصد است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا