ایران و جهان

مشکل با دشمن اسرائیلی تنها به اشغال جغرافیایی فلسطین محدود نیست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی گفت که مشکل با دشمن اسرائیلی تنها به اشغال جغرافیایی فلسطین توسط این رژیم غاصب محدود نیست.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت: روز قدس ایجاد شد تا میزان مسئولیت امت درباره عظمت مقدسات اسلامی یادآوری گردد. مقدسات از ارکانی است که امت گرد آن می چرخد.

رهبر انصارالله یمن افزود: دشمن اسرائیلی خطری برای کل امت است و خطرات آن محدود به ابعاد نظامی و امنیتی نیست.

عبدالملک الحوثی از مواضع مرتجعانه در قبال فلسطین و مقدسات انتقاد کرد و گفت: مردم عادت کرده اند که طرف‌های رسمی در خصوص مسائل امت به شکل کنفرانس یا نشست اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: موضوع قدس از آغاز تا به امروز به نسبت خطری که آن را تهدید می‌کند مورد توجه قرار نگرفته است و اغلب رژیم ها و ملت های منطقه رویکرد واضحی در این خصوص ندارند. نبود طرح و برنامه در نزد امت موجب طمع ورزی دشمنان شده است و این امر ما را به منشا مشکلی که امت در آن گرفتار شده آگاه می کند.

الحوثی تصریح کرد: یهودیان صهیونیست در مرتبه اول از دشمنی شدید با مسلمانان هستند و پشت این دشمنی برنامه های عملی و فعالیت ها و توطئه های سیاسی است.

رهبر انصارالله افزود: بعد نظامی بخشی از نبرد با دشمن است و فعالیت آن از موقعیت جغرافیایی که اشغال کرده فراتر است. لابی صهیونیست در آمریکا و اروپا در سطح گسترده ای فعالیت می کنند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: خداوند ما را به دو رکن اصلی رهنمون شده است که برای نبرد گریزی از آنها نیست. این دو رکن شامل بازگشت به قرآن و رهبری متمسک به آن است. اگر امت بدون دو رکن قرآن و رهبری مرتبط با آن حرکت کند ممکن است در نزاع با دشمنان شکست بخورد. تفرقه از مهمترین چیزهایی است که دشمن از آن استفاده می کند و هر طرحی که تفرقه در آن وارد شود، موفق نمی شود. قرآن می گوید هرکس به سمت دوستی با دشمنان حرکت کند رویکرد منحرفی دارد حالا توجیهاتش هرچه می خواهد باشد.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: نقش اسرائیل در تجاوز به ملت یمن علنی، آشکار و برجسته است. اسرائیل اعلام می کند که منافع مستقیمش این است که نیروهای متجاوز به ما در یمن ضربه بزنند.

الحوثی تاکید کرد: ما بر موضع ثابت و اصولی و تعهد دینی و اخلاقی خود برای یاری ملت فلسطین در مواجهه با دشمن اسرائیلی که خطری برای تمام امت است، تاکید می کنیم. ما بر تمسک به حق امت در مقدساتش در فلسطین و آمادگی دائم برای تمام گزینه ها و رویارویی با دشمن اسرائیلی در هرگونه حوادث آینده تاکید می کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا