ایران و جهان

مانیفست جدید اصلاح طلبان در دست تدوین است


به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سال ۱۳۹۹ عصر امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) در محل سالن اجتماعات حزب اسلامی کار و به ریاست حزب اراده ملت برگزار شد.

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اتحاد ملت و رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان نشست امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جلسه با حضور اکثر اعضا برگزار شد، گفت: به خاطر شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا این جلسه اولین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بعد از گذشت ۴ ماه بود و به همین دلیل بیشتر مسائل کلی در آن مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه با پیشنهاداتی که اعضا مطرح کردند مقرر شد که عملکرد اصلاح طلبان در انتخابات ۲ اسفند به صورت جامع و توسط کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ارزیابی شود.

حکیمی پور تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان یکی دیگر از مأموریت‌های خود را انجام داد، بنا شد که تکلیف این ساختار را در جلسات آتی مشخص کنیم، چون شورای عالی سیاست گذاری با مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تشکیل شد بنابراین سرنوشت آن باید در همین شورا تعیین شود.

وی درباره سرنوشت شورای عالی سیاست گذاری تصریح کرد: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان یک ساختار موقت بود و از ابتدا هم بنا نبود که به صورت دائمی فعالیت کند، بنابراین بحث از تعیین ساختار جدید فعالیت اصلاح طلبان بسیار جدی است که باید به زودی مورد توافق قرار بگیرد و با ارزیابی عملکرد همه ساختارهای موجود در میان اصلاح طلبان باید معلوم شود که چه ساختاری برای ساماندهی بهتر اصلاح طلبان مناسب است.

دبیرکل حزب اراده ملت درباره بحث‌های مطرح شده پیرامون پارلمان اصلاحات و مجمع عالی اصلاح طلبان هم گفت: بحث از پارلمان اصلاحات و مجمع عالی به خاطر نزدیک شدن به انتخابات موقتاً از دستور کار خارج شد. باید ببینیم با تجاربی که در این چند ماه اندوختیم به چه نتیجه‌ای می رسیم و آیا همان ساختارها جوابگو خواهد بود و یا باید در آن بحث‌ها بازنگری شود.

حکیمی پور افزود: حدود دو سوم از بحث‌های مربوط به پارلمان اصلاحات پیش از انتخابات انجام شده بود که چون با انتخابات مجلس همزمان شد بقیه مباحث به بعد از انتخابات موکول شد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از پیشنهاداتی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت موضوع تعیین مانیفست اصلاح طلبی در ابعاد مختلف به ویژه در بعد اقتصادی بود که در این رابطه نیز در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: بیشتر بحث‌هایی که در جلسه مطرح شد مربوط به مسائل روز بود و اعضا پیشنهادات خود برای دستور جلسه آتی را مطرح کردند. در این جلسه قرار شد که عملکرد اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران و سایر شهرها در جلسات عادی ارزیابی شود.

وی در پایان گفت: در ابتدای جلسه با توجه به نزدیکی سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد و همچنین از مرحوم راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری اسلامی و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که به خاطر بیماری کرونا از دنیا رفت یاد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا