ایران و جهان

ماموریت جدید امارات و سعودی در لبنان چیست؟

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی گروههای مخالف مقاومت لبنان در فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در اعتراض به سلاح مقاومت شدند.

براساس این گزارش جریان ۱۴ مارس، کتائب لبنانی و نیروهای وابسته به سمیر جعجع و ولید جنبلاط در پشت پرده ساماندهی این اعتراض قرار دارند. افرادی که امروز در بیروت به خیابان‌ها آمدند خواستار خلع سلاح مقاومت و هم سرنگونی رئیس جمهوری لبنان شدند.

اگر چه شبکه‌های العربیه و الحدث این تعداد اندک را تظاهرات میلیونی عنوان کردند اما تعداد معترضین به اندازه‌ای بود که در شبکه‌های اجتماعی لبنان مورد تمسخر قرار گرفت.

زمان این فراخوان و اعتراض نیز موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود. آن هم زمانی که آمریکا درگیر اعتراض‌های ضد نژادپرستی در اعتراض به قتل جرج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور است. برخی کاربران لبنانی نوشتند که امارات و سعودی در تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و انحراف آن از رویدادهای سیاسی آمریکا هستند.

شعله ور کردن فضای سیاسی لبنان می‌تواند این شرایط را به سود آمریکایی‌ها پیش ببرد.

این باور نیز وجود دارد که مسیر مطالبات واقعی مردم لبنان نیز منحرف شده است و بسمت تقابل با مقاومت و سلاح آن در حال مدیریت است. هر چند که امکان موفقیت این سناری. بسیار اندک است.

جمیل السید نماینده مجلس لبنان در توئیتی نوشت: “انقلابیون امروز چه کسانی هستند؟ اشرف ریفی سارق یا باقی مانده‌های گروه ۱۴ مارس؟ یا برخی از جریان‌های سیاسی که در تخریب و ویرانی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکردند؟

اما تا این لحظه این فراخوان حتی با اقبال مخالفان سلاح حزب الله مواجه نشده است. بنظر می‌رسد تلاش‌ها برای ایجاد صف بندی در فضای سیاسی لبنان به شکست انجامیده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا