ایران و جهان

فراکسیون انقلاب هفته بعد برای هیئت رئیسه مجلس تصمیم نهایی می‌گیرد


عباس مقتدایی عضو هیئت اجرایی یازده نفره منتخب شورای مرکزی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جزئیات جلسه صبح و بعدازظهر این فراکسیون گفت: در جلسه صبح پنج نفر از نامزدهای ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به ترتیب حروف الفبا هر کدام به مدت ۲۰ دقیقه توضیحاتی را در خصوص رویکردها و دیدگاه‌های خود در مورد ریاست مجلس بیان کردند که به ترتیب آقایان «سید مصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، سیدشمس الدین حسینی، محمدباقر قالیباف و علی نیکزاد» دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

وی ادامه داد: مهمترین محور مورد تأکید نامزدهای ریاست مجلس، ضرورت وحدت و ایجاد کارآمدی و اثرگذاری حداکثری در مجلس شورای اسلامی بود و بر این نکته تأکید داشتند که توقع مردم از مجلس یازدهم به عنوان اولین مجلس گام دوم، توقع بسیار بالایی است که باید به این توقع پاسخ دهیم.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه صبح بدون رأی‌گیری و بر اساس تصمیم هیئت اجرایی به پایان رسید. در جلسه بعدازظهر کاندیداهای نایب رئیسی مجلس یازدهم صحبت کردند.

وی افزود: بر این اساس به ترتیب «سیدرضا تقوی، محمدمهدی زاهدی، محمدحسین فرهنگی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، علیرضا منادی، میرتاج‌الدینی و الیاس نادران» به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

مقتدایی اظهارداشت: هر کدام از این نامزدها تلاش کردند اعضای هیئت موقت را نسبت به اینکه قابلیت افزون‌تری در مقایسه با دیگران دارند، متقاعد کنند. جلسه بعدازظهر نیز بدون رأی‌گیری خواهد بود.

عضو هیئت اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: بعد از جلسه، آئین نامه و اساسنامه پیشنهادی توسط هیئت اجرایی در اختیار اعضا قرار می‌گیرد تا نسبت به ارائه دیدگاه‌های خود برای ارائه جلسه بعدی اقدام کنند و در جلسه بعد فراکسیون، این آئین نامه مطرح و به تصویب برسد.

وی در خصوص رأی گیری نهایی برای انتخاب نامزدهای هیئت رئیسه مجلس گفت: جلسه بعدی فراکسیون با حضور مجمع عمومی و کلیه اعضای فراکسیون در ۷ یا ۸ خرداد برگزار خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا