ایران و جهان

سفیر عربستان به دلیل حمایت از عملیات تروریستی در ایران احضار شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه رأی الیوم، وزارت خارجه دانمارک روز چهارشنبه اعلام کرد که سفیر عربستان سعودی در کپنهاگ را به دلیل نقش سرکرده‌های گروه تروریستی الاحوازیه در تحریک به انجام عملیات تروریستی در خاک ایران و حمایت مالی ریاض از این سرکرده‌ها احضار کرده است.

در همین ارتباط، پلیس دانمارک نیز در بیانیه‌ای از وجود پرونده پیگیری قضائی سه تن از افرادی خبر داد که به تحریک به انجام حملات تروریستی در ایران و حمایت مالی از تروریسم در این کشور متهم بوده و با سرویس اطلاعات عربستان سعودی همکاری کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه دانمارک آمده است: «به سفیر عربستان سعودی به وضوح ابلاغ شد که ما هرگز تحت هیچ شرایطی چنین فعالیت‌هایی را قبول نمی‌کنیم. همچنین سفیر ما در عربستان سعودی نیز فوراً این پیام را به مقامات سعودی منتقل کرده است».

بر اساس این گزارش، سه فرد مذکور که از اعضای گروهک الاحوازیه و مقیم دانمارک هستند، ماه فوریه گذشته به نفع سرویس اطلاعاتی سعودی جاسوسی کرده‌اند. بر اساس گفته دستگاه امنیت و اطلاعات دانمارک، سه متهم مذکور بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ برای سعودی‌ها جاسوسی کرده‌اند.

«برک اندرسن»، رئیس نهاد دانمارکی گفت که «به هیچ وجه قابل قبول نیست که کشورهای خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها، از دانمارک به عنوان کانون حمایت مالی از تروریسم استفاده کرده و اقدام به حمایت و پشتیبانی از تروریسم کنند».


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا