ایران و جهان

روسیه: تحریم‌های آمریکا علیه ایران نقض منشور سازمان ملل است


به گزارش خبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در اظهاراتی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرده، گفت: چرا روسیه، چین و برخی دیگر از کشورها درباره آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه ما بسیار نگران هستند؟

این دیپلمات روسی در ادامه در پاسخ به سوال درباره نگرانی از آزمایشگاه‌های بیولوژیک آمریکا در منطقه افزود: به دلیل اینکه علاوه بر یکسری دلایل، همچنین همه این آزمایشگاه‌ها متعلق به پنتاگون است که البته یک سازمان بشردوستانه یا خیریه نیست!

نماینده روسیه همچنین در ادامه انتقادات خود از آمریکا، به لغو معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران از سوی واشنگتن اشاره کرده و گفت: تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه همکاری صلح آمیز هسته‌ای با ایران به معنای نقض بیشتر منشور سازمان ملل (بند ۲۵)، قطعنامه ۲۲۳۱ و معاهده ان پی تی است. آمریکا همچنان به معاهده عدم اشاعه تسلیحات را تضعیف می‌کند.

این اظهارات دیپلمات روسیه پس از آن صورت گرفته که دو روز پیش از آن، «مایک پمپئو»، وزیرخارجه آمریکا از عدم تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران خبر داد.

در این ارتباط «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک پیام توئیتری نوشت: «امروز، من پایان معافیت تحریم‌ها برای [همکاری در] پروژه‌های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شود، اعلام می کنم». 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا