ایران و جهان

روزی برای حمایت از آرمان فلسطین/ با وحدت قدس شریف را نجات دهیم

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یک مناسبت مهم جهانی است که به ابتکار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ به‌عنوان روز جهانی قدس به ثبت رسید.

در این روز ملت‌های مسلمان با یکپارچگی و انسجام در حمایت از مبارزات مردم فلسطین با اشغالگران صهیونیست به صحنه می‌آیند.

این ابتکار امام خمینی (ره) باهدف بسیج ملت‌های اسلامی در حمایت از فلسطین و فراموش‌نشدن قضیه فلسطین در وجدان‌های بشری، خلق شد تا روز قدس، روز تجلی وحدت، همبستگی و بیداری امت پیامبر گرامی اسلام در راه آزادی اولین قبله مسلمانان و مقابله با خطرات صهیونیسم و استکبار جهانی باشد.

در این راستا در گفتگوهایی با علمای اهل سنت اهمیت این روز و ضرورت گرامیداشت آن را موردبررسی قرار دادیم.

روز قدس موجب عصبانیت مستکبران عالم است

ماموستا نقیبی در گفتگوی مشروح با خبرنگار مهر با اشاره به نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به‌عنوان روز قدس گفت: روز قدس روز دفاع از مظلومیت مردم فلسطین در برابر غاصبان و اسرائیل کودک کش است.

وی با بیان این‌که جهان کفر و طاغوت همواره از اتحاد مسلمانان هراس دارد و تلاش کرده با هزینه‌های بسیار صفوف و وحدت بین مسلمانان را بر هم بزند و تفرقه ایجاد کند، افزود: روز قدس، روز همبستگی و تجلی اقتدار مسلمانان در برابر مستکبران عالم است.

ماموستا دکتر نقیبی با اشاره به این‌که هر جا مسلمانان باهم متحد شدند سران کفر و استکبار تلاش می‌کنند در این میان شیطنت کنند، گفت: روز قدس به‌عنوان روز وحدت و همبستگی امت اسلام موجب ناراحتی و عصبانیت دشمنان و مستکبران عالم است.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند هر جا دیدید دشمن ناراحت است و بیشتر ناراحت شد بدانید که کار ما مسلمانان درست است، ادامه داد: حساسیت و ناراحتی دشمنان از بزرگداشت روز قدس نشان‌دهنده آن است که این روز مهم موجب ایجاد وحدت میان امت اسلامی شده است.

روز قدس روز تقویت مقاومت اسلامی

وی، روز قدس را روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع و تقویت مقاومت اسلامی در جهان دانست و خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی نقش بسزایی در بیداری ملت‌های مسلمانان در دنیا داشته است.

مسئول مرکز بزرگ شهرستان سقز در ادامه سخنان خود افزود: با نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) همه مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در یک بزرگداشت عظیم از اسرائیل غاصب اعلام انزجار می‌کنند و با حضور خود ملت‌های آزادی‌خواه جهان را بیدار می‌کنند که در سرزمین فلسطین به مردمی مظلوم ظلم می‌شود و کودکانی کشته می‌شوند.

وی در ادامه سخنان خود به‌ضرورت و اهمیت حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در روز قدس اشاره کرد و گفت: این حضور نشانگر این است که همه ادیان و مذاهب جهان از مظلومیت مردم فلسطین و همچنین قدس شریف حمایت می‌کنند.

ماموستا نقیبی، راه نجات قدس را اتحاد مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) تأکید کردند با وحدت امت اسلامی می‌توانیم قدس را نجات دهیم.

وی همچنین با بیان این‌که کشورهای عربی مسلمان اگر با اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی همگام بودند امروز رژیم صهیونیستی از جغرافیای جهان حذف می‌شد، ادامه داد: متأسفانه برخی حکومت‌های مرتجع عربی کاملاً در اختیار آمریکا، اسرائیل و منافع آن‌ها هستند و حتی پول می‌دهند که سلاح خریداری کنند و کودکان فلسطینی را بکشند.

ماموستا نقیبی با اشاره به این‌که برخی کشورهای عربی به‌جای حس اسلام‌گرایی، تنها ملیت برایشان مهم است، گفت: این کشورها به‌جای این‌که اتحاد اسلامی تشکیل دهند اتحاد عربی تشکیل می‌دهند که این مسئله نشان‌دهنده آن است که حس ناسیونالیستی آن‌ها قوی‌تر است و بیشتر به فکر منافع خودشان هستند و مسلمانان و امت اسلامی به‌هیچ‌وجه برایشان اهمیتی ندارد.

بزرگداشت روز قدس متناسب با شرایط کرونایی کشور

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که اگر کشورهای اسلامی باهم متحد بودند آن‌ها نمی‌توانستند ادعای کدخدایی کنند و به ما برچسب دروغین تروریست بودن بزنند، گفت: جریان استکبار در حالی ما را تروریست می‌دانند که خودشان از بدترین تروریست‌های دنیا حمایت می‌کنند که ترور اندیشمندان اسلامی، علمای اهل سنت و تشیع در دنیای اسلام از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته و از ترور علیه اسلام و امت اسلامی نیز دفاع می‌کنند.

ماموستا نقیبی در ادامه افزود: نظام استکبار در حالی سخن از حقوق بشر و رعایت قوانین بین‌المللی می‌زنند که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری جنتلمن‌های دفاع از حقوق بشر امروز همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت اقامه و بزرگداشت روز قدس متناسب با شرایط کرونایی تأکید کرد و گفت: بزرگداشت روز قدس ملت‌ها را سرپا نگه می‌دارد و نماد عزت و اتحاد مسلمانان در برابر کفر است و نباید به دلیل ترس از ویروس کرونا این وظیفه شرعی و قانونی را رها کنیم.

روز قدس موجب یکپارچگی جهان اسلام خواهد شد

مولوی درتکیده مدرس حوزه علمیه چابهار هم در گفتگو با مهر با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، این روز بزرگ را نمادی از اسلام و ادیان الهی دانست و گفت: حرمت این روز موجب وحدت و دوستی مسلمانان و حتی ادیان الهی خواهد شد به‌خصوص این‌که ما مسلمانان قدس را قبله اول خود می‌شناسیم و درواقع احترام گذاشتن به قدس و حمایت و دفاع از آن موجب وحدت و انسجام مسلمین خواهد شد.

وی به برگزاری موفق راهپیمایی روز قدس پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: به‌رغم اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی که در برخی از مسائل مخالف یکدیگر هستند اما در این روز همه اقوام، مذاهب، مردم، احزاب و گروه‌های سیاسی منسجم، متحد و یکپارچه در این بزرگداشت با توجه به شرایط کرونا حضور پیدا می‌کنند و وحدت و انسجام خود را نشان می‌دهند.

مولوی درتکیده خاطرنشان کرد: مسلماً تداوم این حرکت موجب وحدت و یکپارچگی بیش‌ازپیش مسلمانان و جهان اسلام خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به نقش امام خمینی (ره) در احیای مسئله فلسطین با اعلام روز قدس اشاره کرد و بابیان این‌که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل همه معادلات سیاسی جهان را تغییر داد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، زمینه‌ساز وحدت امت اسلامی شدند.

قدس قلب جهان اسلام است

قدس مرکز ادیان الهی بوده و هست و اگر روز قدس را گرامی بداریم مسلماً موجب نزدیک شدن، وحدت و برادری بین تمام ادیان خواهد شد مولوی درتکیده، قدس را قلب جهان اسلام معرفی کرد و با بیان این‌که دشمنان قلب اسلام را هدف قرار داده‌اند، افزود: دشمنان درواقع باهدف قرار دادن قبله مسلمین به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام بودند اما امام راحل با آن بینش بالای خود با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس هم موجب وحدت مسلمانان شدند و هم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

وی با بیان این‌که قدس مرکز ادیان الهی بوده و هست و اگر روز قدس را گرامی بداریم مسلماً موجب نزدیک شدن، وحدت و برادری بین تمام ادیان خواهد شد، تصریح کرد: راه نجات قدس و تنها راه‌حل مناسب برای حل مسئله فلسطین وحدت مسلمانان است.

دشمن از وحدت امت اسلامی هراسان است

مولوی درتکیده با بیان این‌که دشمن از وحدت امت اسلامی هراسان است، افزود: دشمنان به دلیل این‌که ایران اسلامی نماد وحدت جهان اسلام است هجمه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی و علمی را به این کشور وارد می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت وحدت بین ادیان و مسلمانان جهان خاطرنشان کرد: ایران اسلامی پرچم‌دار وحدت و همبستگی در جهان اسلام است.

مولوی درتکیده، قدس را مرکز همه ادیان الهی معرفی کرد و با بیان این‌که بیشتر ادیان الهی از قدس و سرزمین شام ظهور کردند، گفت: مسلماً حرکت عظیم امت اسلامی در روز قدس موجب وحدت و نزدیکی ادیان می‌شود و به‌عنوان یک وظیفه برای همه ادیان است که از نماد قدس حمایت کنیم.

روز قدس روز اسلام است

این پژوهشگر در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ضرورت حمایت از مردم فلسطین در ایران اسلامی همواره پررنگ و مثبت بوده است، افزود: اما متأسفانه سایر ادیان آن‌طور که شایسته و بایسته است حرکت مثبتی را در حمایت از روز قدس و مردم مظلوم فلسطین انجام نمی‌دهند.

مولوی درتکیده با اشاره به این‌که اگر همه ادیان به‌خصوص مسلمانان متحد و یکپارچه می‌شدند تنها با یک نعره اسرائیل را باد می‌برد، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی رهبران سایر ادیان با استعمارگران و مستکبران یکی هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که روز قدس روز اسلام است و در این روز مهم باید با رعایت الزامات و شرایط بهداشتی عمل کنیم، تصریح کرد: صهیونیسم غاصب از ویروس کرونا خیلی بدتر است و ما باید این جرثومه پلید یعنی صهیونیسم را محکوم کنیم.

قبله مسلمین باید به دامن اسلام بازگردد

ماموستا اسدالله محمدی امام‌جمعه سابق اهل سنت قروه هم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این‌که امام خمینی (ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، آن را به نقطه اتکایی برای اتحاد مسلمانان تبدیل کردند، گفت: امروز نه‌تنها در ایران اسلامی و جهان اسلام، بلکه در جهان انسانیت این روز به‌عنوان یک روز مقدس در جهت مظلوم نوازی و ظالم ستیزی محسوب می‌شود.

وی افزود: به اذن پروردگار امسال نیز به هر شکلی که ستاد کرونا تصویب کند همه ما به صحنه می‌آییم تا اعلام کنیم هیچ‌گاه دست از جهاد در راه خدا برنمی‌داریم چون بیت‌المقدس عزیز کعبه و قبله مسلمین است و باید از زنگار دژخیمان اسلام و قرآن پاک شود و به اذن خدا به دامن اسلام بازگردد.

هدف امام راحل از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس و احیای مسئله فلسطین تنها ایران نبود بلکه جهان اسلام بود ماموستا محمدی در ادامه سخنان خود به نقش امام خمینی (ره) در احیای مسئله فلسطین با اعلام روز قدس اشاره کرد و گفت: هدف امام راحل از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس و احیای مسئله فلسطین تنها ایران نبود بلکه جهان اسلام بود.

امام‌جمعه سابق اهل سنت قروه با بیان این‌که پیروزی انقلاب، حرکات و مواضع امام راحل در وهله اول در مسیر منفعت خواهی تمام انسانیت و در ادامه جهان اسلام بوده است، افزود: من به‌عنوان یک عالم سنی مذهب شافعی حضرت امام خمینی (ره) را تنها یک عالم شیعه و مسلمان نمی‌دانم بلکه ایشان یک عالم مسلمان، شیعی، آزادی‌خواه، مظلوم نواز و ظالم ستیز بودند که در راستای منافعی که قرآن شریف تبیین کرده و خداوند در پیام وحیاتی خود به پیامبر خدا ابلاغ کرده است حرکت کرده‌اند.

ماموستا محمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر ادامه راه امام خمینی (ره) گفت: ما با تأسی به حرکتی که امام راحل آغاز کردند بر این مسیر بسیار مستحکم اتحاد همانند گذشته مداومت خواهیم کرد تا انشا الله قبله مسلمین آزاد شود و به دامن اسلام بازگردد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که هر قدم عقب‌نشینی از این مسیر موجب جسارت بیشتر ظالم خواهد شد، گفت: ما در شرایط فشارهای اقتصادی و بیماری نباید هیچ‌گاه میدان را به نفع مستکبرین خالی کنیم بلکه همیشه باید پای‌کار باشیم تا به اذن خدا آمریکا هیچ‌گاه خیال بد به سرش نخورد.

یک‌قدم عقب نخواهیم نشست

ماموستا محمدی همچنین افزود: پس به اذن خدا همه فرامین بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب را بر دیده می‌گذاریم و هیچ‌گاه یک‌قدم عقب نخواهیم نشست چون هر قدم عقب نشستن دشمن را جری‌تر، ظالم‌تر، گستاخ و پرروتر خواهد کرد و منافع ما را به خطر خواهد انداخت.

وی با اشاره به این‌که یک‌قدم عقب نشستن و کمرنگی در روز قدس به معنای جسور کردن دشمن و سپردن منافع نظام و مردم مسلمان به مستکبران است، ادامه داد: این عقب‌نشینی چیزی جز خلع سلاح و انهدام کامل منافع مردم مسلمان و مقاومت اسلامی چیزی نصیب ما نخواهد کرد و قطعاً اگر دشمن به اهداف خود دست پیدا کند وضعیت ایران را به بدتر از افغانستان و سوریه تبدیل خواهد کرد.

ماموستا محمدی با تأکید بر این‌که مستدام و مستحکم سر جای خود هستیم و به فرموده امام راحل بر دهان آمریکا خواهیم زد، افزود: راه نجات قدس تنها اتحاد مسلمانان و برجسته کردن نقاط اشتراک است.

تلاش دشمنان برای تفرقه در جهان اسلام

وی با بیان این‌که قبله مسلمانان، قرآن، دین، شهادتین و پیامبر ما یکی است و باید برجسته‌تر شود، بیان داشت: همه مسلمات شرعی ما مسلمانان مشترک است و نباید در فروع فقهی دخیل شوند و کاری با آن نداشته باشند، همان‌گونه که در میان مجتهدین در خصوص یک مطلب فرق است در میان مذاهب نیز فرق است و این نقطه قوت است و ضعف نیست، اما دشمنان این را ضعف ما می‌پندارند و آن را برجسته کرده و در جهت تفرق بین مسلمین استفاده می‌کنند.

ماموستا محمدی با تأکید بر این‌که هر مسلمانی باعث شکاف بین مسلمانان شود باید روز قیامت در بارگاه پروردگار پاسخگو باشد، ادامه داد: برخی حکام جهان عرب، مرتجع منطقه و حکام دست‌پرورده آمریکا هیچ تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند، آن‌ها منافع اسلام را می‌فروشند تا منافع خودشان را خریداری کنند و برای آن‌ها حفظ منافع خودشان مهم است نه منافع اسلام.

حضور در صحنه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

وی خاطرنشان کرد: عموم مسلمین جهان بر این باور هستند که باید به فرموده‌های مقام معظم رهبری و امام راحل استقامت کرد و همان‌طور که این دو عزیز فرمودند پیش رفت تا ان‌شاءالله منافع ازدست‌رفته مسلمین مخصوصاً عزت مسلمین و سرزمین‌های ازدست‌رفته مسلمانان فلسطین به دامن اسلام بازگردد.

ماموستا محمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این‌که در این روزها که ویروس کرونا ضعیف و کمتر موجب مرگ‌ومیر می‌شود حضور درصحنه و بزرگداشت روز قدس متناسب با شرایط کنونی یک واجب شرعی است و نباید فدای بعضی از مصالح شود، افزود: همان‌گونه که در مساجد حضور داریم و مردم نیز در خیابان‌ها حضور دارند باید با حفظ فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصحنه حضور پیدا کنند.

روز قدس از نمادهای وحدت در جهان اسلام

مولوی عبدالرحیم رئیسی کارشناس امور دینی اهل سنت هم در گفتگو با خبرنگار مهر از مسجدالحرام و مسجدالاقصی به‌عنوان دو مکان مقدس در جهان اسلام یادکرد.

وی بابیان این‌که این دو مکان مقدس قطب و نماد وحدت در دنیای اسلام هستند، بیان کرد: افتخار می‌کنیم این اعتقادی که به قدس و محبتی که به خانه خدا مسجدالحرام داریم بر اساس دین اسلام و قرآن است.

بزرگداشت روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار و دشمنانی است که شبانه‌روزی برای آسیب رساندن به اسلام و امت اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کنند وی، روز قدس را از نمادهای وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: بزرگداشت روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار و دشمنانی است که شبانه‌روزی برای آسیب رساندن به اسلام و امت اسلامی فتنه‌انگیزی می‌کنند.

مولوی رئیسی با بیان این‌که کسانی که به دنبال ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی هستند شکست خواهند خورد، گفت: امت اسلامی باید زیر پرچم وحدت دست‌به‌دست هم دهند و هر نوع اختلافی را کنار بگذارند و با اتحاد کامل روز قدس بزرگ بدانند.

وی افزود: به‌طور حتم بزرگداشت این روز، موجب رفع بزرگ‌ترین چالش و مشکل دنیای اسلام یعنی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین خواهد شد.

با وحدت مردم مظلوم فلسطین را نجات دهیم

کارشناس امور دینی اهل سنت با بیان این‌که تنها راه مصون ماندن از شر دشمنان وحدت و همبستگی امت اسلامی است، گفت: به‌طور حتم با وحدت میان امت اسلامی می‌توانیم مردم مظلوم فلسطین را از شر دشمنان نجات دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را نماد وحدت در دنیای اسلام معرفی کرد و با بیان این‌که امام خمینی (ره) در دوران حیات بابرکتشان همواره در راستای رفع مشکلات فلسطین و جهان اسلام تلاش کردند، افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در فرامین خود برای رفع مشکلات جهان اسلام و امت مسلمان تلاش کردند.

مولوی رئیسی با بیان این‌که امام راحل همواره نسبت به مظلومیت فلسطین و ارزش والای قدس شریف تأکید داشتند، گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب قدس را حق همیشگی مسلمانان دانسته و تأکید می‌کردند جهان اسلام و مردم مسلمان همواره باید وحدت خود را حفظ کنند و اهمیت اتحاد برای تمام جهان اسلام مطرح است.

امام خمینی (ره) مسیر اصلی وحدت را به جهان اسلام نشان دادند

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) مسیر اصلی وحدت را به جهان اسلام نشان دادند، افزود: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با اندیشه‌های ناب خود راه وحدت را در جهان اسلام زنده نگه داشتند.

مولوی رئیسی با بیان این‌که امام راحل راه وحدت در جهان اسلام را عشق و محبت به اهل‌بیت (ع) دانسته‌اند، گفت: خداوند در قرآن فرموده «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا» که در این جمله، کلمه جمیعاً به معنای وحدت و همبستگی آحاد امت اسلامی از هر فرقه و مذهبی است که این مسئله تأثیر خیلی خوبی دارد.

وحدت از واجبات دین مبین اسلام

وی با اشاره به این‌که دشمنان اسلام سعی می‌کنند خودشان را در جهان متحد جلوه دهند، گفت: وحدت یکی از واجبات دین مبین اسلام و آیات و بینات اسلام است و به‌طور حتم وحدت و همبستگی میان همه فرق و مذاهب اسلامی موجب شکست دشمنان و اقتدار امت اسلامی خواهد شد.

مولوی رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت حمایت جهان اسلام و ادیان مذاهب از مردم فلسطین اشاره و با بیان این‌که فلسطین جز جهان اسلام و قبله اول مسلمین است، گفت: قدس قبله نخست مسلمین بوده و مکان مقدسی است که خداوند معراج پیامبر را در آنجا معرفی می‌کند و ما باید اهمیت این مسئله را بدانیم که فلسطین یا قدس جای دیگری نیست بلکه جز جهان اسلام است و به این مکان مقدس همانند سایر اماکن مقدسه توجه کنیم و همه مذاهب اسلامی نیز باید اهمیت این مسئله را بدانند و روی این کلمه وحدت داشته باشند.

اهل سنت حضور گسترده خواهند داشت

امام‌جمعه اهل سنت جزیره خارگ هم گفت: اهل سنت جزیره خارگ همگام و همراه برادران اهل تشیع خود حضور گسترده‌ای در راهپیمایی قدس در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین خواهد داشت.

شیخ احمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ از دیرباز در خط مقدم جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی بوده است.

اعتقاد به آزادی قدس از باورهای قلبی و دینی مسلمانان است

شیخ علی ماهیگیر خطیب جمعه اهل سنت روستای گهردو شهرستان سیریک هم به در پیش بودن روز قدس اشاره و عنوان کرد: قدس مسئله نخست جهان اسلام و اعتقاد به آزادی قدس شریف جزو باور قلبی و دینی مسلمانان است.

وی افزود: در قلب ما این باور و امید زنده است که روزی قدس آزاد شود و مسلمانان نماز جماعت را به امامت مقام معظم رهبری در آنجا اقامه کنند و زمان چندانی باقی نمانده تا این آرزو محقق شود.

آزادی قدس حتمی است و تنها راه آن کنار زدن رژیم جعلی صهیونیستی است این عالم برجسته اهل سنت با اذعان به اینکه آزادی قدس حتمی است و تنها راه آن کنار زدن رژیم جعلی صهیونیستی است، اظهار کرد: تنها راه‌حل مسئله فلسطین عمل کردن بر اساس دکترین طرح‌شده از سوی رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

ماهیگیر، سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر زورگویی، زیاده‌خواهی و گسترش شهرک‌سازی توسط رژیم غاصب صهیونیستی را مایه ننگ دانست و گفت: ساختار معیوبی که هم‌اینک در جهان حاکم است باید اصلاح شود.

وی مهم‌ترین مشکل پیش روی آزادسازی قدس شریف را وجود مشکلات داخلی جهان اسلام برشمرد و عنوان کرد: ضرورت اینکه مشکلات جهان اسلام باید در خود جهان اسلام حل‌وفصل شود بیش‌ازپیش نمود پیداکرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا