ایران و جهان

رشد شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۴۰۰/توسعه کسب‌وکار در حوزه های تحریمی


دکتر اسماعیل قادری فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پیش بینی می‌کنیم اگر روند رشد و شتاب توسعه شرکت‌های دانش بنیان و تداوم حمایت‌های معاونت‌های علمی و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی به همین شکل وجود داشته باشد، تا پایان دوره دولت تعداد شرکت‌های دانش بنیان به دوبرابر افزایش پیدا کند.

به گفته وی، به همین میزان تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت‌های دانش بنیان و میزان فروش آنها نیز تا دوسال دیگر دو برابر خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی تاکید کرد: کم کم به این مرحله می رسیم که اتکا به توانایی شرکت‌های دانش بنیان در وضعیت اقتصاد نفتی مهم است و به این موضوع می رسیم که اقتصاد، نوآوری، فناوری و علم یک گام جدی در تاثیرگذاری اقتصاد دانش بنیان است.

وی بیان کرد: این شواهد فقط نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران با رویکردی که در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در پیش گرفته خوشبختانه در کشورهای منطقه، آسیای جنوب غربی، خاورمیانه جایگاه خوبی دارد.

قادری فر تاکید کرد: ما باید عزم مان را جزم کنیم با منطق نوآوری باز، این جریان را به جریان پیش رونده و متعالی در کشور تبدیل کنیم و شاهد بلوغ و شتاب بیشتری در شرکت‌های دانش بنیان و در طرف مقابل، بنگاه‌های عظیم اقتصادی باشیم که مصرف کننده فناوری‌ها و نوآوری هستند. این تلاش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

فعالان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه مقابله با تحریم است

قادری فر گفت: تحریم‌های ظالمانه اگرچه ناجوانمردانه از سوی استکبار جهانی اعمال شده است اما تلاش ما در معاونت علمی این بوده که تحریم‌ها نتواند خدشه‌ای به عزت ملی از یک طرف و از طرف دیگر به اقتصاد کشور وارد کند. به همین دلیل برنامه‌های ویژه ای برای تحریم و تولید اقلام تحریمی مورد نیاز در معاونت علمی و فناوری اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: در همه حوزه‌های تحریمی با کمک شرکت‌های دانش بنیان سعی در توسعه کسب و کار داریم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند پاسخگوی نیاز ما باشند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا