ایران و جهان

رساندن بنزین به ونزوئلا موجب خواری آمریکایی‌ها شد


فداحسین مالکی سفیر سابق ایران در افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیام رسیدن نفتکش‌های ایران با وجود تهدیدهای آمریکا اظهار داشت: اگر روند اقدامات ایران اسلامی در گذشته تا به امروز را در نظر بگیرید می‌بینیم هر زمانی که جمهوری اسلامی ایران خواسته است توانسته اقدامات مورد نظر خود را در معادلات منطقه‌ای و بین المللی طبق معیارها انجام دهد.

وی ادامه داد: رساندن بنزین به ونزوئلا نیز یکی از برنامه‌ها و استراتژی‌های ایران در همکاری با کشورهای هم‌پیمان است. به همین دلیل بدون واهمه از تهدیدات آمریکا آن را انجام داد.

سفیر سابق ایران در افغانستان با اشاره به تاریخ تقابل‌های ایران با آمریکا گفت: زمانی در تنگه هرمز نیز این حالت و تهدیدات را داشتیم اما ایران با اقتدار اعلام کرد که اگر آمریکایی‌ها کوچک‌ترین حرکتی علیه منافع ایران داشته باشند تنگ هرمز را می‌بندد.

وی افزود: ایران به خوبی به آمریکایی‌ها نشان داد که مقابل زیاده خواهی‌های آنها می‌ایستد و آنها نباید پای خود را از گلیمشان دراز تر کنند، در ارسال بنزین به ونزوئلا نیز ایران با قدرت این اقدام را انجام داد و شک نکنید که این اقدام موجب خواری آمریکایی‌ها در جهان و منطقه شد و آنها قطعاً باید استراتژی خود برای حضور در منطقه و خلیج فارس تغییر دهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا