ایران و جهان

خوشحالم ورق دیگری از کتاب قطور ظلم آمریکا علیه ملت ایران بسته شد


به گزارش خبرنگار مهر، حسین جابری‌انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسم استقبال از مجید طاهری پزشک زندانی ایرانی در آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالیم بعد از ماه‌ها تلاش فشرده و پیگیری مستمر وزارت خارجه در هماهنگی نزدیک با نهادهای مختلف کشور و با همکاری دولت سوئیس امکان رهایی آقای دکتر طاهری فراهم شد.

وی ادامه داد: چند روز قبل نیز دکتر سیروس عسگری به کشور بازگشت که البته ایشان در دادگاه تبرئه شده بود؛ ولی گرفتاری دیگری ایجاد شده بود که به هر حال وی به کشور بازگشت.

معاون وزیر امور خارجه گفت: یکی از وظایف اساسی وزارت خارجه به عنوان مجری سیاست خارجی پیگیری امور شهروندان ایرانی است. متاسفانه به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آمریکا برخی از اتباع جمهوری اسلامی ایران از جمله آقای دکتر طاهری با پرونده‌سازی‌های خاص در معرض اتهامات واهی قرار گرفتند.

جابری انصاری افزود: وظیفه اساسی ما این است کار و پرونده این شهروندان عزیز را که در خدمت به منافع ملت خودشان در جنبه‌های پزشکی و علمی از باب انسان دوستانه تلاش کردند و هیچ‌گونه تخلفی نداشتند و در چارچوب فشار حداکثری آمریکا علیه دولت و ملت ایران با پرونده‌سازی‌های خاص مواجه شدند، پیگیری کنیم.

وی عنوان کرد: خوشحالیم که امروز یک ورق دیگر از این کتاب قطور ظلم و ستمی که آمریکا علیه دولت و ملت و اتباع ایران وارد می‌کند، با بازگشت آقای دکتر طاهری بسته می‌شود.

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مایلم به خانواده‌های ایرانیانی که در سراسر جهان گرفتار این پرونده‌سازی‌ها شده‌اند و دائم پیگیر هستند این بشارت را بدهم دولت و وزارت خارجه به وظیفه خود آشناست و با جدیت و پشتکار و ۲۴ ساعته، شخص وزیر خارجه، معاونان و مجموعه وزارت خارجه بسیج هستند که این پرونده‌ها مختومه شود و همه تلاش خود را به کار می‌بریم و امیدواریم لبخند امروز خانواده دکتر طاهری بر لبان خانواده‌ها و گرفتاران ایرانی که در سراسر دنیا مواجه با پرونده‌سازی‌های آمریکا هستند، بنشیند و در روزهای آتی شاهد رهایی و آزادی همه ایرانیانی که در نقاط مختلف دنیا و آمریکا گرفتار هستند، باشیم و از همه ظرفیت خود در این زمینه استفاده می‌کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا