ایران و جهان

توییت شوک آور «ضاحی خلفان» در دوست نامیدن اسرائیل و خشم کاربران

به گزارش خبرگزاری مهر، رای الیوم گزارش داد: گامهای امارات برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل با شتاب بیشتری طی می شود. هنوز فعالان با افتتاح رستوران اسرائیلی در اراضی این کشور کنار نیامده اند تا ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی با توییتی شوک آور و با چند کلمه، اوضاع و روابط دوستانه امارات با اسرائیل را تشریح کرد.

وی در توییت نوشت: به جای دشمن اسرائیلی از عبارت دوست اسرائیلی استفاده کنید، مشکل چیست؟

رای الیوم آورده است: خلفان از دنبال کنندگان خود با توییتی که زده است خواست که به همین سادگی از عبارت دوست اسرائیلی به جای دشمن اسرائیلی استفاده کنند. خلفان که معروف به توییت های جنجالی است به این اکتفا نکرده است بلکه در سلسله توییت هایی از چشم انداز صلح عربستان و امارات با اسرائیل سخن به میان آورده است و اینکه شیخ نشینان با این رژیم سازش کنند و حمله اش به قطر را هم ادامه داده است.

وی در توییتی می نویسد: من با صلح فراگیر و دائمی با اسرائیل موافق هستم و اگر با اسرائیل صلح شود و با قطر مصالحه شود به اسرائیل می روم اما به قطر حتی اگر  بگویند که کعبه در آن است، هم نخواهم رفت.

این رسانه می نویسد: توییت خلفان در شرایط حساسی که اسرائیل در راستای الحاق کرانه باختری و دره رودن اردن گام بر می دارد، رخ می دهد و پس از عادی سازی دراماتیکی که سعودی ها با سریال ام هارون و مخرج ۷ رقم زدند، این توییت خلفان، امارات را هم در معرض انتقادات مردمی شدیدی قرار خواهد داد. خلفان در توییتی می نویسد: با اسرائیل سازش کنید حتی نفت هم بالا می رود!

رای الیوم در ادامه می نویسد: خلفان نیازی به عدم به رسمیت شناختن شدن اسرائیل نمی بیند و آن را صاحب علم و شکوفایی می داند و وی به کسانی که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و جایگاه علمی آنرا قبول ندارند، حمله می کند و خطاب به آنها می گوید: شما که هستید؟ آیا یهودیان اصالتا از هاوایی هستند؟ 

وی در توییتی می نویسد: هرآنکه خواهان کشور فلسطین است برای فلسطینی ها مصیبت می خواهد. فلسطینی ها زیر سایه یهود، مهربانتر از بودن آنها در کنار حماس است.

این رسانه بیان کرد: خلفان به طور عمد به دنبال ایجاد سرخوردگی و تزریق روحیه شکست است. وی فلسطین را متعلق به یهودیان می داند و اینکه بقیه اراضی هم در نهایت به اسرائیل می رسد و وی به صراحت از اعراب و مسلمانان می خواهد که با قبول معامله قرن از فلسطین دست بکشند.

رای الیوم می نویسد: امارات طبق دیدگاه تحلیلگران موضع رسمی مبهمی دارد و یوسف العتیبه سفیر این کشور در آمریکا مخالفان معامله قرن را با حضور در نشست اعلام آن و انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و دادن آن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به یهودیان، شوکه کرد.

این رسانه آورده است: با وجود تلاش ضاحی خلفان برای ایجاد روحیه شکست از طریق تسلیم شدن در برابر سقوط فلسطینی در دست یهود و اینکه دیگر چیزی نمانده است که همه اراضی در کنترل صهیونیستها قرار گیرد، در معرض انتقادهای گسترده ای که وی را متهم به عادی سازی روابط با اسرائیل و فروش فلسطین می کند، قرار گرفته است.

کاربری در توییتی جای ضاحی خلفان را در زباله دان تاریخ می داند.

کاربر دیگری می نویسد: خاک بر سر تو و هر خائنی که در مسیر عادی سازی روابط( با رژیم صهیونیستی) گام بر می دارد.

برخی دیگر بر حق تاریخی فلسطین تاکید کرده حتی اگر یک درخت زیتون از آن مانده باشد و دیگری از عدم به رسمیت شناختن اسرائیل سخن گفته و فرزندان و نوه های خود را به آن توصیه کرده است.

رای الیوم می نویسد: در حالی که برخی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در راستای عادی سازی روابط با اسرائیل حرکت می کنند و از مزایای آن و ضرورت همزیستی با آن سخن می گویند؛ ایران موفق به کسب حمایت بسیاری از اعراب و مسلمانان مبنی بر ضرورت ادامه خط مشی مقاومت و تزریق روحیه راسخ برای آزادی فلسطین شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا