ایران و جهان

تراکتور باید بازی کند/ ویلموتس تیمِ ساخته شده کی‌روش را نابود کرد

مرتضی اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اعلام برنامه ادامه بازی‌های فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر گفت: بهترین و حساس‌ترین تصمیم گرفته شد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند کمک زیادی به برگزاری بازی‌ها کند. به هر حال باید با این ویروس به درستی مبارزه کرد. تمام دنیا فهمید که قرنطینه برای رفع این مشکل پاسخ مناسبی نیست و زندگی عادی مردم را با برگزاری بازی‌های ورزشی باید به حالت عادی بازگرداند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر بهترین روش ممکن برای عدالت‌خواهی بود. ضمن اینکه تیم‌های لیگ یک هم تلاش زیادی برای صعود کرده اند و نمی‌توان حقوق آنها را پایمال کرد.

وی درباره احتمال افزایش مصدومیت بازیکنان در ادامه رقابت‌های فصل جاری تصریح کرد: قطعاً تیم‌ها نمی‌توانند برای یک فصل کامل بدنسازی داشته باشند. شرایط فعلی غیر قابل پیش بینی بوده است. درصد مصدومیت بازیکنان افزایش یافته و بازیکنان باید با آمادگی کامل جسمی و ذهنی پا به میدان بگذارند.

اسدی که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور و کاپیتانی این تیم در لیگ برتر را دارد درباره مخالفت باشگاه‌های خصوصی با برگزاری ادامه بازی‌ها یادآور شد: من داخل باشگاه‌های خصوصی نیستم که اطلاعات کامل داشته باشم. باید حرف‌های آنها را هم گوش می‌کردند. به هر حال آنها هم حق دارند ولی به نظرم تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر راه منطقی و مناسبی نیست. تیمی مثل تراکتور به دلیل نبود بازیکنانی مثل اشکان دژاگه که هنوز به ایران نیامده است ضربه می‌خورد اما نمی‌توان به خاطر چند بازیکن خارجی، نتایج فصل جاری و تلاش‌هایی که باشگاه‌ها کشیدند را معلق نگه داشت. بهتر است تراکتور در لیگ برتر بازی کند.

وی ادامه داد: اگر تراکتور در لیگ برتر قدرتمند باشد قطعاً لیگ جذابی را خواهیم داشت. این تیم یکی از قطب‌های فوتبال ایران است و نمی‌توان از اسم او به راحتی گذشت.

اسدی درباره بحث‌های به وجودآمده راجع به قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس نیز صحبت کرد و گفت: واقعاً از خواندن برخی بندهای قرارداد ویلموتس که در رسانه‌ها منتشر شد شوکه شدم. قرارداد ترکمنچای به مراتب بهتر از این بود. متأسفانه مدیران فدراسیون فوتبال هیچ توجهی به عزت کشور نداشتند. آنها با التماس سراغ مارک ویلموتس رفتند و حالا همان‌ها دست به دعا برده اند که جریمه نشویم.

وی درباره لزوم برخورد با چنین قراردادهایی اظهار داشت: ایراد از اساس است که برخورد جدی و انضباطی با چنین افرادی که در بستن قرارداد ویلموتس نقش داشته اند نمی ود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویلموتس نسل فوتبالی را که کارلوس کی روش حاضر و آماده به او داد را نابود کرد. پس از یک دهه آقایی در فوتبال ملی حالا برای رفتن به جام جهانی باید منتظر باخت عراق و بحرین باشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا