ایران و جهان

بعد از توافق با پرسپولیس ناپدید شدم/ پیشنهاد از فرانسه و ترکیه

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جهانبخش که در جولای ۲۰۱۸ از لیگ هلند راهی برایتون انگلیس شد، درباره تجربیاتش از حضور در فوتبال هلند و همچنین شرایطش در تیم برایتون صحبت کرد.

وی درباره دلایل انتخاب لیگ هلند برای ادامه فوتبالش گفت: وقتی در سال ۲۰۱۳ به تیم ان. ای. سی (نایمخن) پیوستم، چند پیشنهاد دیگر هم داشتم. من در تیم زیر ۱۹ سال ایران بازی می‌کردم و بعد از یک تورنمنت در دبی، مورد توجه باشگاه‌هایی از ترکیه و فرانسه قرار گرفتم.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: با دوستان و کسانی که به آنها اعتماد داشتم، صحبت کردم تا در مسیر درستی برای آینده قرار بگیرم. بیشتر آنها فوتبال هلند را انتخاب کردند به خاطر آکادمی ان. ای. سی و روشی که آنها به شما به عنوان یک فوتبالیست و یک فرد برای پیشرفت کمک می‌کنند.

جهانبخش تاکید کرد: در همان زمان، پیشنهادی از یکی از بزرگترین باشگاه‌های ایران داشتم (پرسپولیس). آنها ۳۵ میلیون هوادار دارند و من نزدیک به حضور در این تیم بودم. آنها تمام کارها را انجام داده بودند و زمانی که پیشنهاد هلند رسید، نزدیک به امضای قرارداد بودم.

این بازیکن ملی پوش فوتبال ایران یادآور شد: برای چند روز ناپدید شدم تا از انتقال به هلند مطمئن شوم. آنها به ایران آمدند تا با باشگاهم صحبت کنند و توافق انجام شد. به باشگاه ایرانی (پرسپولیس) دلایلم را توضیح دادم که می‌خواهم خارج از ایران بازی کنم. آنها درک کردند. می‌خواستم یاد بگیرم و به فوتبال اروپا بروم.

جهانبخش درباره خاطرات اولین فصل حضورش در فوتبال اروپا تصریح کرد: صادقانه بگویم سخت بود. این کاملاً یک محیط و فرهنگ جدید با انتظارات متفاوت بود. البته روش بازی فوتبال آنها هم متفاوت بود. در ایران بازیکنان خوبی از نظر تکنیک فردی داریم. در هلند من باید یاد می‌گرفتم که چطور بیشتر به عنوان بخشی از یک تیم با جزئیات تاکتیکی بازی کنم.

وی گفت: من باید برای برقراری ارتباط با همبازیانم، زبان را یاد می‌گرفتم اما دوستانی داشتم که به من برای هماهنگی کمک کردند. هر روز تلاش کردم تا زبان یاد بگیرم. در فصل اول، سقوط کردیم اما من چیزهای زیادی یاد گرفتم. بازی‌های زیادی در فصل دوم حضورم در هلند انجام دادم و می‌خواستم چیزهای بیشتری به باشگاه بدهم. در آنجا احساس راحتی داشتم و دوباره به لیگ دسته اول بازگشتیم.

ملی پوش فوتبال ایران که با سایت باشگاه برایتون گفتگو کرده است، درباره حضورش در این باشگاه تاکید کرد: همه چیز به خوبی پیش رفتم. من به برایتون آمدم و چند روز را در انگلستان گذراندم و شهر را گشتم. همه چیز شگفت انگیز بود. در آن زمان ۲۱ سال داشتم. لیگ انگلیس بسیار فیزیکی با تعداد مسابقات زیاد است و در آن زمان احساس کردم برای پیشرفت بیشتر، باید بیشتر یاد بگیرم. همیشه به دوستانم گفته ام که برایتون به من احساس شگفت انگیزی داده است و من آن را در ذهنم نگه داشته ام.

جهانبخش در پاسخ به سوالی درباره انتقالش از تیم نایمخن به آلکمار گفت: فصل اول زیاد مصدوم می‌شدم و در بهترین فرمم نبودم. در فصل دوم به این باشگاه و افراد شگفت انگیزش عادت کردم و چیزهای زیادی یاد گرفتم. احساس در خانه بودن داشتم و بهترین نمایش‌هایم را ارائه کردم. فصل سوم بهترین فصل بود.

وی در خصوص آقای گلی اش در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در هلند که برای اولین بار یک بازیکن آسیایی در لیگ‌های اروپا موفق به کسب آن شده بود، اظهار کرد: در طول دوران فوتبالم این احساس مسئولیت را داشته ام که الگویی برای فوتبالیست‌های جوان در ایران باشم. می‌خواستم نشان بدهم می‌توان قدم برداشت، پیشرفت کرد و آنرا در بالاترین سطح در اروپا انجام داد. می‌خواستم نشان بدهم مهم نیست بازیکن از کجا آمده است. اگر سخت کار کنید و جاه طلب باشید می‌توانید اتفاقات بزرگی را رقم بزنید.

ملی پوش فوتبال ایران در پایان گفت: باید صبور باشید. من از یک خانواده معمولی آمده ام و با دوستانم در خیابان بازی می‌کردم اما می‌خواستم رویاهایم را به تحقق برسانم و این را با کار سخت انجام دادم. ما چند بازیکن جوان فوق العاده داشتیم که الان در اروپا هستند و احساس می‌کنم در این کار نقش داشته ام؛ این خلی برایم معنادار است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا