ایران و جهان

الحاق کرانه باختری تاثیرات منفی بر روابط اروپا و تل آویو دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام مخالفت با الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی، از رژیم صهیونیستی خواسته است تا از اقدامات یکجانبه پرهیز کند.

بورل در سخنانی در پارلمان اروپا اعلام کرد که مخالفت این اتحادیه با هرگونه اقدام یکجانبه را با وزرای خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی در میان گذاشته است.

به گفته این مقام اروپایی، تعداد زیادی از کشورهای این اتحادیه حامی راهکار دو دولتی هستند، اگرچه در این ارتباط اتفاق نظر کلی میان همه اعضای اتحادیه اروپا وجود ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که الحاق کرانه باختری، بر ثبات منطقه‌ای و روابط با تل آویو و کشورهای عربی و همچنین امنیت تأثیرات منفی خواهد گذاشت.

جوزف برول همچنین موضوع الحاق کرانه باختری را غیرقابل مذاکره عنوان کرد و هشدار داد که این موضوع پیامدهای قابل توجه و اجتناب ناپذیری برای روابط نزدیک ما با تل آویو خواهد داشت.

این مقام اروپایی در عین حال تاکید کرده که برای ممانعت از اجرای این طرح با رژیم صهیونیستی در حال مذاکره است و از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک خود استفاده خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد به زودی بیش از ۳۰% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشورها قرار گرفته است.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای این تصمیم، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا