ایران و جهان

اطلاعیه AFC بعد از برگزاری جلسه با کشورهای شرق و غرب آسیا


به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از برگزاری جلسه با کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا نماینده دارند، توضیحاتی را در زمینه برگزاری این رقابت‌ها ارائه کرد.

سایت AFC نوشت: «فدراسیون های حاضر در رقابت‌ها همگی در دو دیدار آنلاین که روز چهارشنبه توسط AFC برگزار شد، برای یافتن بهترین راه در جهت تکمیل بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ توافق کردند. نمایندگان کشورهای استرالیا، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و تایلند در شرق آسیا و ایران، عراق، قطر، عربستان، امارات و ازبکستان در غرب قاره نیز متعهد شدند که بر سر فرمت و جدول زمانبندی ۹۹ بازی باقیمانده در آسیا در اسرع وقت به توافق برسند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با شناخت محدودیت‌های مسافرتی و پزشکی که در سراسر قاره متفاوت است، پیش از آغاز جام جهانی باشگاه‌های فیفا که در ماه دسامبر در قطر برگزار می‌شود، یک سری گزینه‌ها را برای جمع بندی لیگ قهرمانان آسیا پیشنهاد داد. پس از نظر نمایندگان، AFC فرمت و تاریخ مسابقات را برای بررسی نهایی ارائه می‌دهد و سپس این پیشنهاد برای تصویب به کمیته مسابقات AFC ارسال خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در حال برگزاری سلسله جلسات آنلاین با نمایندگان کشورهای حاضر در مسابقات AFC CUP در سال ۲۰۲۰ است تا برای فرمت برگزاری مسابقات به توافق برسد. به دنبال تماس روز سه شنبه با منطقه غرب، این هفته گفتگوهای بیشتری با مناطق جنوب، مرکز، آ. سه. آن و شرق آسیا انجام می‌شود.»

سایت AFC در پایان توضیحات خود اعلام کرده است که با کشورها نه تنها برای لیگ قهرمانان آسیا بلکه برای سایر رقابت‌های این قاره از جمله انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا (انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲)، مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ و ۱۹ سال آسیا و همچنین مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا با کشورهایی که در این رقابت‌ها حضور دارند، در ارتباط بوده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا