ایران و جهان

اسلام و مکتب تشیع مدیون تلاش‌ها و زحمات امام جعفر صادق (ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که به صورت مستقیم از شبکه‌های مجازی پخش شد با تسلیت ایام سوگواری شهادت مظلومانه آن حضرت اظهار داشت: ائمه (ع) در طول حیات و زندگی با برکت خود با وجود همه خفقانی که حاکمان ظلم و جور اعمال می‌کردند هیچ گاه از مسئله مهم و امر به معروف و نهی از منکر و وظایف خود فروگذار نمی‌کردند.

امام جمعه گناوه با بیان ویژگی‌ها و فضائل حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: اگر چه در زمان آن حضرت به دلیل ظلم ظالمان فرصت تشکیل حکومت اسلامی وجود نداشت ولی عدم قیام امام (ع) نه به دلیل ترس از ظالمان بلکه به دلیل نبودن یاران وفادار بود.

وی بیان کرد: با وجود همه شرایط سخت و خفقان آن دوران اما امام جعفر صادق (ع) وظیفه خود را هم در زمینه مبارزاتی و هم علمی انجام دادند و سیره پیامبر اسلام (ص) و فرهنگ ناب محمدی (ص) و تشیع را در جامعه ترویج کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: در آن دوران فرصتی برای امام صادق (ع) فراهم شد تا آن حضرت تحول بزرگی برای ماندگار ماندن دین مبین اسلام ایجاد کند و امروز اسلام و مکتب تشیع مدیون تلاش‌ها و زحمات آن امام همام است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام جعفر صادق (ع) شاگردان برجسته ای حتی در بین اهل سنت تربیت کردند افزود: امام جعفرصادق (ع) در زمان حیات خود منشأ و پایه گذار خدمات بزرگی برای دین مبین اسلام بوده است و به برکت آن حضرت، امروز آثار نبوت و اهل بیت (ع) زنده و پابرجا مانده است.

وی گفت: آخرین وصیت و سخن امام صادق (ع) توصیه و سفارش به نماز و اهمیت به آن بوده است و فرمودند: شفاعت ما به کسی که نماز را سبک و خفیف بشمارد نخواهد رسید.

مداحی حجت الاسلام سید قاسم قدمگاهی، از مداحان اهل بیت (ع) از دیگر بخش‌های این آئین معنوی بود که در شب شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) به همت شورای هیئت‌های مذهبی و همکاری دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه گناوه در دفتر امام جمعه برگزار شد و به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی برای علاقمندان و عاشقان خاندان اهل بیت (ع) پخش شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا