ایران و جهان

اروپا: آمریکا نمی‌تواند خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دهمین دور از گفتگوهای استراتژیک را به صورت ویدئو کنفرانس دنبال کردند.

پس از این دیدار، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که قرار است به زودی در پاییز امسال در سازمان ملل پایان یابد، گفت: با شرکای چینی خود بر این موضوع توافق داریم که تحریم مربوط به زمان و با جدول زمانی مشخص است.

بورل در این ارتباط همچنین گفت: آمریکا از برجام خارج شده و در حال حاضر نمی‌تواند ادعا کنند که هنوز عضوی از برجام است تا درباره موضوع (تحریم تسلیحاتی) تعامل کند، مشخص است که آمریکا دیگر عضو برجام نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری همچنین به گفتگوهای خود با چین در زمینه مسائل دیگر از جمله مقابله مشترک با شیوع ویروس کرونا و وضعیت فعلی این بحران جهانی اشاره کرد و بر تلاش‌های مشترک در مقابله با بحران شیوع کرونا تاکید کرد.

بورل در ادامه همچنین افزود که گفتگوهای استراتژیک اخیر با پکن سازنده بوده و اتحادیه اروپا در موضع تقابل با چین قرار ندارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا