اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی خوزستان فعالیت خود را از سر می‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته  مشخص شده که نقش آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در شیوع کرونا ۲ درصد است لذا این اماکن می‌توانند فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند به شرط آن که به صورت نوبت دهی کار کنند و در آن‌ها تجمعی صورت نگیرد.

وی با بیان این که شهرهای قرمز استان خوزستان از ۱۶ شهر به ۹ شهر کاهش پیدا کرده‌اند ، افزود: با توجه به پروتکل دانشگاه علوم پزشکی به علت نگاه محتاطانه تر دانشگاه، تعداد شهرهای قرمز در خوزستان ۹ شهر اعلام می شود وگرنه براساس پروتکل وزارت بهداشت تعداد شهرهای قرمز استان از ۹ شهر کمتر است.

استاندار خوزستان  با اشاره به روند تجمیعی بیماران در استان توضیح داد: تعداد بستری‌ها در هفته پانزدهم نسبت به هفته  چهاردهم کاهش نسبتا خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود از هفته شانزدهم نیز اگر بر همین منوال پیش برود باز هم آمار نسبت به هفته پانزدهم کمتر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها بیماران از افراد سالم جدا شدند  و از این رو در روند بستری کاهش داشتیم امیدواریم  این روند نزولی با شیب مناسب ادامه پیدا کند.

شریعتی گفت: در عین حال که باید شرایط زندگی و معیشتی مردم را به حالت عادی بازگردانیم باید سبک زندگی را اصلاح کنیم و تغییر بدهیم، فاصله‌گذاری اجتماعی حتما باید رعایت شود و در اجتماعات حتما از ماسک استفاده شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

از سه هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان به ویژه شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر روندی افزایشی و نگران کننده پیدا کرده است.

از زمان شیوع کرونا در استان خوزستان تاکنون همه آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی این استان تعطیل شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا