ایران و جهان

کودتای ونزوئلا در کاخ سفید طراحی شده بود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا کودتای شکست خورده اخیر در کشورش را برنامه ریزی شده در کاخ سفید عنوان کرد.

به گفته مادورو، پیش از این گوایدو رهبر مخالفان و شورشیان در جریان سفر به کاخ سفید در ماه فوریه درباره یک تهاجم دریایی علیه ونزوئلا رایزنی و برنامه ریزی کرده بود.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، در روز چهارم فوریه ۲۰۲۰ خوان گوآیدو با دستور دونالد ترامپ با جوردن گودرو، رئیس یک شرکت امنیت خصوصی دیدار کرد تا جزئیات این طرح حمله را برنامه‌ریزی کند و تأیید حضور گودرو در کاخ سفید بین ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و اینکه او در کدام اتاق با خوان گوآیدو دیدار داشته است بسیار ساده است.

اوایل هفته جاری، منابع ونزوئلایی از شکست طرحی برای کودتا و ترور مقامات این کشور خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود که ۱۳ نفر از جمله دو آمریکایی به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت شده اند.

از سوی دیگر، به تازگی یک تبعه آمریکایی که در جریان کودتای شکست خورده علیه دولت ونزوئلا دستگیر شد، به جرم خود اعتراف کرده است.

در این ارتباط، «لوک دنمن» که یک آمریکایی است، اعتراف کرده که قصد داشته تا رئیس‌جمهور ونزوئلا را به همراه دستیاران خود گروگان بگیرند.

اعترافات این تبعه آمریکایی در تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شده و او گفته است که به استخدام یک شرکت امنیتی در فلوریدا درآمده بوده تا کنترل فرودگاه کاراکاس را بر عهده گرفته و با استفاده از هواپیما مادورو را به ایالات متحده آمریکا ببرند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا