ایران و جهان

چین: آمریکا حق تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را ندارد


به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگی دائم چین در سازمان ملل متحد به اظهارات «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران واکنش نشان داد.

نمایندگی چین در سازمان ملل در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا با خروج از برجام به تعهدات خود در قطعنامه ۲۲۳۱ عمل نکرده است. این کشور حق تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را ندارد چه برسد به اینکه سازوکار ماشه را فعال کند.

نمایندگی چین همچنین حفظ برجام را تنها راه درست برای حرکت به سمت جلو عنوان کرد.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با انتشار یادداشتی مدعی شده که واشنگتن هر تلاشی را برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل به کار خواهد بست.

نماینده جنجالی آمریکا در امور ایران در اظهارات تهدیدآمیز خود که حکایت از شکست سیاست‌های واشنگتن در برابر ایران دارد، مدعی شده است که اگر تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تمدید نشود، آمریکا به صورت یکجانبه تحریم‌های تسلیحاتی را به پیش خواهد برد.

برایان هوک در عین حال گفته واشنگتن تضمین می‌کند که تحریم‌های تسلیحاتی ایران در هر صورت ادامه خواهد داشت و در حال حاضر نیز پیش‌نویس یک قطعنامه شورای امنیت را به منظور ادامه تحریم‌ها آماده کرده است.

هوک با دفاع از ادامه تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران مدعی شده که واشنگتن دیپلماسی خود را در این ارتباط با حداکثر توان به کار خواهد گرفت.

در حالی که آمریکا به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران دو سال پیش خارج شد، اما حال دیپلمات ارشد این کشور مدعی شده که اگر از طریق دیپلماسی نتواند تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، روش‌های دیگر از جمله استفاده از مکانیسم ماشه در برجام را به کار خواهد گرفت.

پیشتر نیز مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود «از همه گزینه‌های دیپلماتیک استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که تحریم تسلیحاتی (ایران) تمدید خواهد شد». ‌


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا