ایران و جهان

پلیس با لغو طرح‌های ترافیکی موافق است/ مردم همراهی کنند


به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کرونا، مخالف استفاده از خودروی شخصی و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی نیستم. اما توقع و انتظار این است که مردم رعایت کنند.

او با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: باید ترافیک طبیعتاً خیلی کمتر باشد، اما آنچه که شاهد هستیم وضعیت مطلوبی نیست و نگران کننده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه موافق کاهش حضور مردم در شرایط فعلی در ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم گفت: توقع ما از مردم این است که رعایت کنند و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

او با بیان اینکه موافق اجرای طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر نیست افزود: چرا که هنوز این ویروس به ویژه در تهران با توجه به تراکم جمعیت وضعیت عادی ندارد و مردم تنها در مواقع لازم و ضروری تردد کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی سفرها غیرضروری انجام می‌شود گفت: همکاران ما از صبح تا غروب درگیر این ترافیک سنگین هستند و تنها راه آن کمک مردم است.

سردار رحیمی از مردم خواهش کرد تا دقت کنند و کمک کنند تا وضعیت ترافیکی بهبود یابد.

او در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست از مدیریت شهری برای کمک‌های مالی و رفع مشکلات کلانتری‌ها گفت: یک مصوبه‌ای از ۱۱ سال قبل وجود دارد که اقدامی برای آن نشده است. این مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که بر اساس آن تعداد کلانتری‌های تهران باید به ۲۰۰ عدد برسد و در این مصوبه مسئولیتی را برای شهرداری تهران در نظر گرفته‌اند که هم در بحث واگذاری زمین و هم در بحث ساخت باید به نیروی انتظامی کمک کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: دلایل و استدلال‌ها و نیازهایمان را به اعضای شورای شهر تهران اعلام کردیم و امروز هم به این دوستان گفتیم که با همین امکانات که امروز موجود است، در اکثر شاخص‌ها نمره قابل قبولی کسب کرده‌ایم، ولی برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم، باید به امکانات جدید دست پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه اگر در گام اول بتوانیم ۴۰ کلانتری اضافه کنیم، امنیت موجود امروزمان ارتقا بخشیده می‌شود گفت: چراکه تعداد پرونده‌ها برای هر افسر ۱۰ پرونده است، که خیلی بالاتر از میانگین کشوری است و این کیفیت کار را کاهش می‌دهد.

سردار رحیمی گفت: در حدود ۳۰ هزار میلیارد بودجه سالانه شهرداری تهران است که می‌شود یک درصد از آن را به موضوع امنیت اختصاص داد تا بتوانیم اقدامات بهتری را انجام دهیم.

او همچنین به مساله معتادین متجاهر اشاره کرد و گفت: مردم از این مساله گله مند هستند و باید امکانات شهر تهران را برای این منظور بسیج کنیم. در شهرداری ۲۲ مرکز بهاران را داریم که اگر در فرایند بازپروری قرار گیرد، گام بلندی را بر می‌داریم.

سردار رحیمی با بیان اینکه به برخی از اقداماتی که در این مراکز انجام می‌گیرد انتقاد دارم گفت: چرا که معتادان شب در آنجا می‌خوابند و غذایی می‌خورند و مجدد صبح در خیابان رها می‌شوند که این مشکلی را حل نمی‌کند، ضمن اینکه شاید دو نفر دیگر را هم معتاد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: اگر این اقدام را با کمک خود ستاد مبارزه با مواد مخدر در فرایند بازپروری قرار دهیم که امکان بسیار بزرگی است، حداقل مشکلات معتادین متجاهر کاملاً حل خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا