ایران و جهان

پارلمان عراق به کابینه «مصطفی الکاظمی» رأی اعتماد داد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، نمایندگان پارلمان عراق به کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مکلف این کشور رأی اعتماد دادند.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب جمعه عناد به عنوان وزیر دفاع، عثمان الغانمی به عنوان وزیر کشور، علی عبدالامیر علاوی به عنوان وزیر دارایی، خالد بتال به عنوان وزیر برنامه‌ریزی، نازلین محمد به عنوان وزیر مسکن، حسن التمیمی به عنوان وزیر بهداشت، نبیل کاظم به عنوان وزیر آموزش عالی، ماجد مهدی به عنوان وزیر برق، ناصر حسین بندر به عنوان وزیر حمل و نقل، علی عدنان درجال به عنوان وزیر ورزش و جوانان، علی منهل عزیز به عنوان وزیر صنایع، ارکان شهاب احمد به عنوان وزیر ارتباطات، علی عادل حاشوش به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی، علی مهدی رشید به عنوان وزیر منابع آبی و علی حمید مخلف به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

با این حال، وزرای پیشنهادی دادگستری، فرهنگ، کشاورزی، امور مهاجرین و امور بازرگانی موفق به کسب رأی اعتماد پارلمان عراق نشدند. این در حالی است که رأی گیری در خصوص وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های نفت و امور خارجه به زمان دیگری موکول شد.

با این احتساب، مصطفی الکاظمی رسماً از عنوان نخست وزیر مکلف به نخست وزیر رسمی عراق تبدیل شد. وی به همراه اعضای کابینه اش در صحن پارلمان سوگند یاد کردند.

الکاظمی در نخستین اظهارات خود پس از پایان جلسه پارلمان عراق و رأی اعتماد گرفتن کابینه او، گفت: «امروز پارلمان محترم به دولت من رای اعتماد داد. به همراه تیم محترم وزرا به طور جدی برای کسب اعتماد و حمایت ملتمان تلاش خواهم کرد. از همه کسانی که از ما حمایت کردند سپاس گزارم و امیدوارم که گروه‌های سیاسی همگی برای مقابله با چالش‌های دشوار با یکدیگر متحد شوند. خط مشی ما حاکمیت عراق، امنیت، ثبات و شکوفایی آن است».

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق هم پس از تصویب کابینه الکاظمی با صدور پیامی این موفقیت را به او تبریک گفت و تاکید کرد: «ما مرحله سختی را در تاریخ عراق پشت سر گذاشتیم».


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا