ایران و جهان

واکنش به توئیت‌های «پمپئو»/ آمریکا متعهد به رژیم «آپارتایدی» است


به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه در واکنش به رشته توئیت «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در خصوص دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس نوشت: به بیانی دقیق‌تر، آمریکا متعهد به رژیم آپارتایدی است که موجودیت آن وابسته به نژادپرستی، اشغالگری، ترور و تهاجم و خیلی موارد دیگر است.

در این توئیت آمده است: شراکتی که آمریکا آن را محترم می‌شمارد، بر ویرانی و کشتار در فلسطین و فراتر از آن بنا شده است. این ائتلاف جهان را به مراتب ناامن کرده است.

به گزارش مهر، در ۱۴ می ۲۰۱۸ رسماً سفارتخانه آمریکا در بیت‌المقدس افتتاح شد و وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که به مناسبت جشن افتتاح سفارتخانه صادر کرد، آن را در راستای وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور دانسته بود.

«ترامپ» در سخنرانی شش دسامبر ۲۰۱۷ نیز اعلام کرده بود «۷۰ سال پیش رئیس‌جمهور ترومن، اسرائیل را به رسمیت شناخت و از آن زمان اسرائیل نیز اورشلیم (بیت‌المقدس) را پایتخت خود می‌داند؛ بنابراین جا دارد ایالات متحده این شهر را پایتخت اسرائیل بشناسد».

همچنین «پامپئو» در یک رشته توئیت با اشاره به دومین سالگرد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، بار دیگر بر تعهد آمریکا به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و نوشت: ما متعهد به اتحادمان و همچنین متعهد به ساختن آینده ای همراه با صلح و کامیابی بیشتر هستیم.  


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا