ایران و جهان

همسر دیپلمات آمریکایی باید برای اجرای عدالت به انگلیس بازگردد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این کشور همچنان بر این باور است که «آن ساکولاس» همسر دیپلمات آمریکایی که عامل یک سانحه رانندگی مرگبار در انگلیس بود، باید برای محاکمه و اجرای عدالت به این کشور بازگردد.

این در حالی است که آن ساکولاس که دولت آمریکا از استرداد وی خودداری کرده و مدعی است که او از مصونیت دیپلماتیک برخوردار است، از سوی پلیس اینترپل تحت پیگرد قرار دارد.

سخنگوی جانسون با تکرار موضع دولت انگلیس در قبال این موضوع اعلام کرد که تصمیم برای عدم استرداد این شهروند آمریکایی «ممانعت از اجرای عدالت» است.

وی در ادامه افزود: «او [آن ساکولاس] باید به انگلیس بازگردد و ما برای آمریکا این مسئله را روشن کرده ایم از جمله نخست وزیر برای رئیس جمهور (دونالد) ترامپ».

گفتنی است که در اواسط دسامبر سال گذشته (۲۰۱۹) «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس از این همسر دیپلمات آمریکایی که در پی یک تصادف رانندگی و مرگ یک نوجوان انگلیسی از انگلیس گریخته بود، خواست تا «با انجام کار درست» به انگلیس بازگردد.

گزارشها حاکی از آن است که در ماه آگوست ۲۰۱۹ «هری دان» ۱۹ ساله سوار بر یک موتورسیکلت در حوالی پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در شهر «نورث امپتون شایر» با خودروی «آن ساکولاس» همسر دیپلمات آمریکایی برخورد کرد که در این سانحه، هری دان جان باخت.

آن ساکولاس مدت کوتاهی پس از این سانحه رانندگی خاک انگلیس را ترک کرد که این مسئله باعث بروز نزاع دیپلماتیک میان لندن و واشنگتن بر سر لزوم بازگشت ساکولاس به انگلیس و انجام بازجویی‌ها از او شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا