ایران و جهان

هلال احمر در استانهای سیل زده به موضوع کرونا ورود نکرد


کریم همتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا در مناطق سیل زده گفت: در این مناطق مشخصاً برای مقابله با کرونا اقدام ویژه‌تری از سوی هلال احمر انجام نشده و تمرکز اصلی ما در استان‌های سیل‌زده کمک‌های معیشتی و امدادی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در استان‌های سیل زده ازجمله در کرمان و سیستان و بلوچستان همان اقدامات معمول و روتین از جمله آموزش‌های لازم برای رعایت بهداشت و پیشگیری از کرونا انجام شد اما هلال احمر ورود خاصی نداشته است. البته همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی این مناطق ورود بسیار خوبی داشتند و به افراد بیمار و مشکوک به کرونا رسیدگی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: طی دو ماه گذشته شاهد وقوع سیل در برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان بودیم و هلال احمر اقدام به حل مشکلات آنی سیل زدگان و حمایت‌های معیشتی ویژه از این عزیزان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خوشبختانه شمار افراد آسیب دیده از سیل نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است، عنوان کرد: توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی میان سیل زدگان به طور ویژه و بیشتر از دیگر استان‌ها میان این دست از هموطنان انجام شده و حتی کمک‌های مردمی باقی مانده از سال گذشته نیز امسال میان مردم سیستان و کرمان توزیع شد.

همتی تصریح کرد: از کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی امسال نیز سهم بیشتری به دو استان مذکور اعطا شد تا مشکلات ناشی از سیل برای آنها کاهش یابد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا