ایران و جهان

هشدار طالبان: مراکز فرماندهی نیروهای دولتی را هدف قرار می دهیم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان در حساب کاربری خود در توئیتر مسئولیت حمله با یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده به یک اردوگاه نظامی در ولایت پکتیا را بر عهده گرفت.

پیش از این صبح امروز، «ایمل مومند»، سخنگوی فرماندهی لشکر ۲۰۳ ارتش افغانستان در جنوب شرق این کشور اعلام کرده بود: مهاجمان انتحاری یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را مقابل اردوگاه نظامی شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا منفجر کردند.

به گفته این مقام محلی در این انفجار ۵ غیرنظامی کشته و ۱۹ تن دیگر از جمله ۵ سرباز مجروح شده اند.

در همین ارتباط نیز، ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرده است که گروه طالبان صبح امروز یک «قرارگاه» را که مرکز مهم فرماندهی نظامی است، هدف حمله قرار داده‌اند.

به گفته او، این حمله پاسخی به اعلام و آغاز حملات تعرضی نیروهای دولتی در برابر طالبان بوده است و حمله خودروی بمب گذاری طالبان در نقطه هدف انفجار و تلفات سنگین به نیروهای ارتش وارد کرده است.

سخنگوی طالبان همچنین هشدار داده است که مراکز فرماندهی نیروهای دولتی، پس از این از جمله جاهایی خواهد بود که مصونیت ندارد.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور سابق و عبدالله عبدالله رئیس سابق اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان طی پیام‌های جداگانه حمله صبح امروز را به شدت محکوم کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا