ایران و جهان

مهم ترین داروهای مصرفی کرونا/اقلام دارویی بیماران سرپایی چیست


فاطمه فتحی، در گفتگو با خبرنگار مهر، به روند درمان دارویی بیماران کرونا که در سطح بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرش و تحت درمان قرار گرفته‌اند، اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در چه شرایطی است، گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر دارویی در داروخانه‌های بیمارستانی تحت پوشش مجموعه مدد خوب است و مهم‌ترین کمبودهای دارویی هم شامل سوکسینیل کولین و IVIG است.

فتحی در ارتباط با بیشترین نوع داروهای مصرفی بیماران کرونا، افزود: بیشترین داروهای مصرفی برای بیماران کرونا عبارتند از هیدروکسی کلروکین، IVIG ، کلت را KALETRA (لوپیناویر +ریتوناویرریباویرین، سوفوسبوویر (Sofosbuvir)، داکلاتاسویر (Dclatasvir)، آتازاناویر (Atazanavir)، آربیدول (Umifenovir)، اسلتامیویر و آزیترومایسین است.

وی در مورد پلاسما درمانی در سطح بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: پلاسما درمانی و پلاسما فرز به صورت محدود در بیمارستان حضرت رسول (ص) و فیروزگر انجام می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در پاسخ به این سوال که بیماران سرپایی کرونا چه داروهایی دریافت می‌کنند، افزود: بیماران سرپایی کرونا، داروهایی همچون «اسلتامیویر»، «هیدروکسی کلروکین»، «آزیترومایسین»، «کوآموکسی کلاو» و «ناپروکسن»، دریافت می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا