ایران و جهان

مناسبات ایران و عراق می‌تواند به یک الگوی موفق همکاری تبدیل شود


به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مذاکره ویدئویی با «جمعه عناد سعدون خطاب الجبوری» وزیر دفاع جمهوری عراق با تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور و با آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم، اظهار داشت: نگاه ایران به عراق برخواسته از تاریخ، فرهنگ و مذهب مشترک است.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل دولت بر اساس خواست و اجماع ملی و در چارچوب منافع تمام اقوام و گروه‌ها و مذاهب در عراق، افزود: عراق یکپارچه، مستقل و قدرتمند، با مشارکت همه اقوام و مذاهب سیاست اصولی ما است؛ لذا امیدواریم دولت عراق در انجام مسئولیت و وظایف ذاتی خود بویژه تحقق خواست ملی، بهبود شرایط اقتصادی و مبارزه با بیماری کرونا موفق و سربلند باشد.

وزیر دفاع با اشاره به تأثیر و ضرورت همکاری‌های دفاعی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، گفت: مایلیم همه ظرفیت‌های خود را در اختیار عراق بگذاریم و می‌خواهیم به شرکای راهبردی تبدیل شده و مناسباتمان را به یک الگوی موفق از همکاری تبدیل کنیم.

امیر حاتمی همچنین از وزیر دفاع عراق جهت انجام دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای دولت عراق در مبارزه و ریشه کنی بیماری کرونا، عنوان کرد: تعدادی کیت تشخیص کرونا و سایر ملزومات مخصوص کادر درمانی این بیماری به عنوان هدیه از سوی وزارت دفاع تحویل سفارت کشور عراق در تهران خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا