ایران و جهان

لزوم برخورد با واسطه‌ها و دلالان برای ورود خارجی‌های بی‌کیفیت


بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌گو با خبرنگار مهر در خصوص تصمیم وزارت ورزش برای جلوگیری از ورود بازیکنان و مربیان خارجی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: متأسفانه میزان فوتبالیست غیرحرفه‌ای که در دو دهه اخیر به لیگ برتر ایران آمدند، آنقدر زیاد بود که منجر به گرفتن چنین تصمیمی از سوی وزارت ورزش شد.

وی افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که مشکلات اقتصادی کشور و تحریم‌های ارزی که انجام شده، تأثیر بدی را بر زندگی افراد جامعه گذاشته است. با این حال شاهد بودیم که برخی روابط سبب شد تا در چنین وضعیتی باز هم عده‌ای سوءاستفاده کنند و برای رسیدن به اهداف شخصی خود، از بازیکنان آماتور دعوت کرده تا به فوتبال ایران بیایند.

کارشناس فوتبال ایران ضمن اشاره به لزوم برخورد با پدیده دلالی اظهار داشت: اگر قرار است کار را به شکل ریشه‌ای دنبال کنیم، باید با افرادی که در طول این مدت از پول باشگاه‌ها که بیشتر بیت‌المال بوده و دلالی کرده‌اند، برخورد کنیم. نمی‌توان نقش واسطه گری آنها را نادیده گرفت که چه ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به اعتبار فوتبال ایران در مجامع ورزشی بین‌الملل زده‌اند.

ذوالفقارنسب گفت: مربیان اندکی بوده‌اند که تأثیر خوبی در کسب موفقیت برای تیم‌های ایرانی در سطح باشگاهی و ملی داشته‌اند به همین دلیل لازم است تا آئین‌نامه‌ای را برای ورود بازیکن و مربی خارجی تنظیم کنیم تا افرادی که کیفیت فنی لازم را دارند، در جهت پیشبرد اهداف کلی فوتبال ایران جذب شوند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا