ایران و جهان

قیمت نفت به دنبال جهش ۲۵ درصدی دیروز دوباره رشد کرد


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، با شروع کاهش تولیدات اوپک پلاس برای مقابله با کاهش تقاضای ناشی از ویروس کرونا و رشد کمتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا، قیمت‌های نفت رشد خود را به دنبال جهش بزرگ دیروز ادامه می‌دهند.

تا ساعت ۱۱:۱۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه جولای، که فروش قراردادهای آن از امروز آغاز شده است، با ۱.۲۸ درصد یا ۳۴ سنت جهش به ۲۶.۸۲ دلار رسید. برنت در انتهای معاملات روز پنج‌شنبه توانست با جهشی ۱۲ درصدی به کار خود پایان دهد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا ۲.۸۷ درصد یا ۵۴ سنت جهش کرد و به ۱۹.۳۸ دلار رسید. شاخص نفت آمریکا در انتهای معاملات پنج‌شنبه با ۲۵ درصد جهش بسته شد.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که در هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا ۹ میلیون بشکه بالا رفته و به ۵۲۷.۶ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند این افزایش حداقل ۱۰.۶ میلیون بشکه باشد.

از سوی دیگر امروز، یعنی اول می، روز رسمی آغاز کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس برای تقویت بازار نفت است. البته باید در نظر گرفت که پاندمی ویروس کرونا ۳۰ میلیون بشکه در روز از تقاضای جهان را از بین برده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا