ایران و جهان

علت افزایش آمار کرونا در خوزستان/ درگیری کودکان با کرونا


علی احسان پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از راه‌اندازی مراکز جامع غربالگری برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها برای مراجعه مردم به این مراکز به منظور کاهش بار مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان رازی نمونه‌های ارسالی این مراکز به آزمایشگاه‌های فعال خوزستان افزایش پیدا کرد.

وی به فعال بودن آزمایش تشخیص کرونا در اهواز و آزمایش دیگر در شهرستان‌های استان خوزستان اشاره کرد و افزود: سومین آزمایشگاه فعال شده در شهر اهواز جزو اصلی‌ترین آزمایشگاه فعال استان است که ظرفیت‌های خیلی خوبی برای آن ایجاد کردیم؛ این آزمایشگاه توانایی انجام ۷۰۰ نمونه را در روز دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در روزهای عادی انستیتو پاستور تهران روزانه ۵۰۰ نمونه‌گیری انجام می‌داد که این کار جزو افتخارات بود ولی در استان خوزستان ظرفیت نمونه‌گیری را به یک هزار و ۵۰۰ آزمایش در روز رساندیم.

احسان پور یادآور شد: از آنجایی که نمونه‌های دریافتی حدود چهار الی پنج روز تجمیع شده و از شهرهای دیگر نیز برای اهواز ارسال شد، همکاران آزمایشگاهی به صورت ۲۴ ساعته در هر پنج آزمایشگاه فعالیت و حتی یک لحظه چراغ آزمایشگاه‌ها نیز خاموش نشد.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه سوم اهواز با ظرفیت بالا وارد مدار فعالیت شده تا دوباره به جواب دهی زیر ۲۴ ساعت برسیم، بیان کرد: آمار اعلامی امروز ۱۳۲ نفر بستری و ۴۲۱ نفر سرپایی مجموعه‌ای از جواب مثبت نمونه‌هایی بوده که با افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌ها طی چند روز اخیر برای جواب دهی به دست آمده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به احتمال پایین افزایش آمار مبتلایان در خوزستان اشاره کرد و گفت: نمونه‌های زیادی از مراکز غربالگری بهداشت به دست ما رسیده است که باید آنها را در آزمایشگاه‌ها بررسی کنیم و احتمالاً طی سه روز آینده به عدد واقعی ابتلاء برسیم.

احسان پور در خصوص ارائه نشدن آمار تفکیکی از آمار مبتلایان در شهرهای خوزستان، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا نباید آمار مبتلایان به صورت تفکیکی اعلام شود چرا که در شهرهای کوچکی که یک یا دو نفر مبتلا وجود داشته باشد؛ متأسفانه ابتلای به کرونای آنها به یک انگ اجتماعی تبدیل و خانواده فرد بیمار از طرف اجتماع ترسیده و آسیب اجتماعی دیده‌اند.

وی در واکنش به آمار بالای ابتلای کودکان اهوازی به کرونا، اظهار کرد: در استان خوزستان و به طور مشخص اهواز همچون دیگر استان‌های کشور اطفال درگیر کرونا شده‌اند و نمی‌توان گفت این موضوع فقط خاص اهواز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به شایعه ابتلای کودکان به بیماری کاوازاکی گفت: کاوازاکی یک بیماری خود ایمنی است و هیچ ربطی به کرونا ندارد؛ پس وقتی آمار ابتلای کودکان به کرونا اعلام می‌شود، نباید آن را به کاوازاکی ربط داد.

احسان پور در پایان عنوان کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر خوزستان تنها استانی است که آمار مبتلایان را به صورت استانی اعلام می‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا